I dag har vi været til Odense havne-kultur-festival sammen med Jonathan og Annasofie (for deres mor havde et bestyrelsesmøde i Kolding). Resten af dagen har vi hygget herhjemme...
lørdag den 31. maj 2014
fredag den 30. maj 2014
Der er en lille....
...pige!!!
Og her ser I hende.
Hun var meget aktiv derinde og det var skønt at få et kik ind.
Scanningen var halv 9 i morges og vi kom lige til tiden. Så ventede vi en fem-syv minutter og jeg kunne mærke jeg var ret spændt. Spændende at få et kik ind og spændende at se om alt var som det skulle være og spændende om de kunne se kønnet.
Det var den samme sygeplejerske som havde scanner os til 13.ugersscanningen, men det var som om hun havde bedre tid i dag. Hun tog sig god tid og fortalte hvad hun så på. Hjertet med flow og kamre. Størrelsen på maven og hovedet. Nyrerne. Føddernes stilling. Hjernens strukturer. Overlæben for ganespalte. Ja og så mellem benene for at se kønnet, for det ville vi gerne vide, hvis hun kunne se det. Og det kunne hun. "Det er en pige" sagde hun uden tøven efter at have kigget lidt. Både Martin og jeg blev meget overraskede og glade. For selvom vi fra start af havde snakket om, at vi troede det blev en pige, så forventede vi på en eller anden måde alligevel begge to at det var en dreng.
I det hele taget var det en skøn oplevelse og man kunne se meget mere end vi huskede. Dejligt at se hende bevæge sig rundt derinde og hun lignede en perfekt baby som de skal være. Så nu skal hun bare hygge sig og vokse sig stor og stærk til oktober, hvor vi glæder os til at se hende igen:-)
torsdag den 29. maj 2014
Morgen
Godmorgen
Sådan så det ud i vores dobbeltseng i morges. Hyggeligt.
Gad vide hvor der er plads til den næste i rækken? ;-) Måske på fars mave... ;-)
I morgen skal vi hen og have et kig ind til ham/hende derinde. Forhåbentlig er alt som det skal være (er ikke så bekymret - man kan jo hverken gøre til eller fra) og så kan vi nok få at vide hvilket køn det er!!!
Jeg troede på et tidspunkt lidt det var en pige, men så kommer jeg alligevel hele tiden til at omtale det som en dreng... Ja,så jeg har i virkeligheden ikke nogen anelse. I nat drømte Martin at det var en dreng. Det bliver så spændende hvis de kan se det i morgen:-)
onsdag den 28. maj 2014
Onsdag
I dag fik Ole en tegning fra Mathias i dagplejen, som Mathias havde lavet derhjemme og taget med i dagpleje for at give den til ham. Den hænger nu på køleskabet og Ole er rigtig glad for den:-)
Og så kom Jonathan og Annasofie hjem fra lejrtur ved Langesø. De havde været afsted man-onsdag og havde haft en rigtig god tur - og var nu godt trætte! Skønt det er helligdag i morgen!
Billedet er fra radisespisnigen i søndags.
tirsdag den 27. maj 2014
I dag og andet
Og så tikkede der lige et billede af hele flokken ind på mailen:
Fra Vinther-weekenden taget med en selvudløser-foto-app.
Og så fik jeg også lige et par billeder fra weekenden Struer:
Ole så onkel Jesper slå græs og brugte rigtig meget tid på at gøre ham kunsten efter:
Her spilles musik
søndag den 25. maj 2014
Længe siden
Nu gik der lige en uge uden opdateringer. Hjemme igen er det tid til at ligge lidt billeder op.
Her først fra tur ned til mormor i forrige weekend.
Her leger vi i køkkenet.
Her er Ole nyklippet. Og kører rundt i bar mave med en hårbørste i hver hånd og vist nok også en skurresvamp. Gad vide hvordan han styrer?
Da jeg kom hjem blev jeg løbet i møde af ham her, da jeg trådte ind i køkkenet:
Så var vi på weekend ved Sjællands odde med dem her:
Hjemme igen er radiserne høst- og spiseklar:
onsdag den 21. maj 2014
En skøn søndag med dejlige gæster
To af Martins kammerater sov her, så de var her fra formiddagen af. Så kom Bedstefar og Pernille. Så kom en trejde af Martins kammerater (der havde taget taxa hjem om aftenen) med hele sin familie for at hente sin bil. De var her ca en halv time. Så kom onkel Anders og Sidsel. Fik dog kun taget billeder af denne ene situation:
Bedstefar og Ole leder efter det rigtige sted i bogen.
Her var det:
Det er en dejlig bog med mange spændende billeder, rim og ramser og sange. "Dig og mig og vi to" fra farfar.
Sådan er min hverdag i denne uge:
søndag den 18. maj 2014
Tur til Struer
Torsdag kom Mormor og Ege og hentede mig og Ole på Henriettevej. Jeg var ikke i top humør, da jeg frygtede en lang, varm tur med kø, kø og atter kø. Men turen gik helt uden problemer selvom Ole slet ikke sov.
Vi kom op til oldemor i Lem til aftensmadstid og Ole følte sig straks tryg og hjemme.
Der sov vi den første nat. Næste formiddag kørte Ole og jeg til Struer for at besøge fætter Silas og Jesper og Maj-Linn. Rigtig hyggeligt! Det største hit var nok fætter Silas's lille græsslåmaskine. Den blev der kørt meget med.
Om eftermiddagen gik vi en tur på Silas's vuggestues legeplads:
Her ridder Ole på en bi.
Hjemme hos Silas var mormor, Ege og oldemor kommet til aftensmad. Ole elskede den ovnstegte ørred og lugtede efterfølgende dejligt meget af fisk i håret;-)
Igen blev der (parallel-) leget en hel masse og det blev lidt sent inden de to knejter blev lagt i seng. Om aftenen skrev jeg eksamensopgave.
Lørdag kørte vi i Lemvig svømmehal. Ole glædede sig helt vildt og havde da Maj-Linn havde spurgt ham om gerne ville i svømmehallen svaret "svømmehal dejlig".
Ole var blev helt vild og overstadig da vi kom i vandet. Han plaskede og kastede sig rundt. Bassinet var bygget som en strandkant, der langsomt blev dybere. Perfekt for de små.
På vej hjem i bilen så det sådan ud:
onsdag den 14. maj 2014
Dagen i går
Ole kigger sig stolt i spejlet efter endnu engang selv at have valgt tøj. De stribede er åbenbart hand yndlingsbukser. De er nok også dejlige at bevæge sig i.
Han plukkede mange og knugede dem i sine små hænder.
Jeg fandt aldrig helt ud af, hvad legen gik ud på...
Og så har han lige imponeret sin dagplejer og hendes kollega i dag, hvor de var på tur. De skulle mødes foran kollegaen Dorthes hus. Da de kom gik Tina ind for at tisse. Så kommer Dorthe ud til Ole og Sandra der sidder i klapvognen og venter.
"Dorthe, hvor Tina henne?" Spørger Ole da han ser hende.
Hun blev maget imponeret over han kunne hendes navn, at han snakkede til hende og at han sagde en hel sætning :-)
(Dorthe er den af de andre dagplejere i gruppen som Ole ser i legestue, men normalt ikke har så meget at gøre med.)
mandag den 12. maj 2014
Opdateret
I er simpelthen så opdaterede med mine billeder, at bare jeg glemmer at tage billede én dag, har jeg ikke noget nyt at ligge op...
Men her - I kan få et billede af mig der går hjem fra at have afleveret Ole i dagpleje:
Der er 1,5 km hver vej. Jeg gik frem og tilbage fordi vi skal have barnevognen med hjem i weekenderne - og selvfølgelig med tilbage mandag morgen. Jeg har stadig mit morgenhår og man kan se at min mave begynder at bule ud under den grå trøje. Det var et dejligt morgen vejr, så jeg havde ikke min jakke på.
søndag den 11. maj 2014
lørdag den 10. maj 2014
Familiefoto
Familiefoto fra Farfars 70års fødselsdag
Hvem er hvem info:
Vores familie sidder til venstre. Farfar Kristian sidder ned i midten. Bag ham står Andreas, den mellemste bror som bor i Kbh. Til hans højre side står hans ældste datter EnaMarie, så hans næste Esther og neden for dem sidder konen, Karen med de to yngste Gertrud og Jens. Bag dem står den ældste bror Henrik med hans familie til højre for sig: Mads, Jannike og Julie. Det er dem der bor i Århus.
Kvaliteten er lav fordi det bare er prøvbilleder.
fredag den 9. maj 2014
torsdag den 8. maj 2014
Dagens billede...
...er fra i går og er taget af dagplejemor Tina:
Og så har jeg lavet mit første forsøg på at ligge en (lidt gammel) video op!!!!
Linket er:
http://youtu.be/mTldjvmESI0
Lad mig gerne vide om det virker (tror man skal kopier det og sætte det ind i feltet, hvor Web-adressen skrives ind)
Forår med regnvejr
I morges regnede det
Så på med regntøjet.
Så på med regntøjet.
Og så kørte far Ole i legestue
Da vi kom hjem om eftermiddagen var vejret skønt.
I legestuen brugte de formiddagen på at være ude på legepladsen og plaske i regnvand.
Efter aftensmaden plantede Ole og jeg de forspirede bønner ud.
Ole såede lige lidt flere bønner efter jeg havde fortalt hvordan de virkede.
Abonner på:
Opslag (Atom)



















































