søndag den 29. marts 2015

Fætre, Film og Popcorn



Søde Thea



Bondegård bygget i sandet på legepladsen på vej hjem fra dagpleje


Ole sidder hos naboen Birgitte og ser iPad med hovedtelefoner

Han ser så sød ud med hovedtelefoner 
-og det er faktisk første gang han gider have sådan nogen på.


Thea hos Birgitte. 


torsdag den 26. marts 2015

Karse-kylling mm.

Oles påske-kreation:
En sød lille karse-kylling;-)


Da jeg hentede Ole fra legestue i går ville han rigtig gerne gå en tur. Og vi endte på legepladsen for den anden ende af vejen. Da Martin havde fri fra arbejde kom han også.  
Far og Ole på en lidt smadret bænk -der var væltet et træ ned over den (ikke imens de sad der;-)
Ole samlede pinde og gik på tiger/krokodille/haj-jagt. 

Da vi kom hjem ville Ole gerne over til Lars og Beatrice (dem på hjørnet) og lege. De var hjemme så han legede hos dem mens jeg gjorde klar til aftensmad og Martin tog til fodbold. Så kom en af mine veninder, Kamilla, til aftensmad og Martin kom hjem til putte-unger-tid klokken otte efter en sejr på 2-1 :-)

Theas formiddagslur begyndte sådan her i dag:-)


tirsdag den 24. marts 2015

Her hos os

Det går godt her hos os. 
Ole tog for små to uger siden et spring i sproget igen, så han nu snakker i lange hele sætninger. Det forhindrer ham dog ikke i nogen gange at snakke uforståeligt wolapyk;-) 
Her den anden dag fortalte han et eventyr ved morgenmadsbordet. Det kan jeg lægge ind ved lejlighed, for jeg skrev det op efterfølgende. 
Og lige nu er vi inde i en periode, hvor han elsker rå grøntsager. Gulerod, grønkål, hvidkål, squash, agurk, champignon, salat, peberfrugt. Så vi er nødt til at begrænse ham lidt for han kan spise aftensmad. 
Han elsker at høre historier - især når jeg fortæller med "....og så pludselig...!!" Og holder en dramatisk pause. Så kommer der altid en stor tiger eller bjørn, drage, krokodille eller haj. Personerne i historierne har heldigvis altid våben med;-) og Ole kan godt li at fortælle med, hvis historien ikke helt er som han synes;-)

Thea bliver også stor. Hun spiser grød og eller mos hver dag og elsker at få lov at få noget mad. Men det er stadig ret begrænsede mængder der ryger ned - hvilket er fint, for vi har jo ikke travlt med det. 
 Hun er begyndt at komme i seng kl. 19, hvilket er lidt tidligt for vores normale aften-rutine, men så må vi jo ændre den lidt;-) 
Hun sover ok om natten, uden dog det er prangende. Og som sin storebror og mor står hun aldrig umenneskelig tildigt op;-)
Hun hverken ruller bevidst eller bevæger sig rundt bevidst endnu, men bege dele sker af og til - det skal nok komme;-)
Og så er hun tydeligvis meget glad for sin mor og for sin far og sine søskende:-)

søndag den 22. marts 2015

Slut på endnu en uge

Thea i en blomstereng:


Ole øver på løbecyklen:

Godt pakket klapvogn på vej hjem fra dagplejen.
Thea ligger i liften, Ole sidder på sædet ovenpå og løbecyklen ligger henover styret. 


Trætte drenge efter en søndag formiddag med gåtur på Fyns Hoved:
Vi havde en skøn tur derud, hvor vi både besteg bjerge, kastede sten i vandet, fandt muslinger, spiste madpakker, hoppede i vandpytter og alt muligt andet:-) Skønt! 

lørdag den 21. marts 2015

Thea og Bedstefar snakker sammen:-)




Mere dåb

Efter den veloverståede gudstjeneste og dåb

Det var en rigtig god oplevelse i kirken 


Børnebordet

Snakken går...

...og maden nydes

Bedstefar ude bagved med ungerne. De havde gang i mange lege og fortællinger om kør, heste og bondemænd. De fejrede bl.a. hestens fødselsdag hørte jeg:-)

Familie

Vi havde en dejlig dag!

Thea hos sin ene oldemor 

fredag den 20. marts 2015

En hel masse Thea

Thea ligger på maven og leger

Det er ikke altid lige sjovt, når tingene ikke vil som man selv vil. 

Her set igennem et hul i legestativet. 

Thea og far nyder den første eftermiddagskaffe i haven. Godt der er varm te til;-)

Thea sover lur - stadig i sin lift. Hun er snart for stor til den...

En aften, hvor Thea ikke ville sove og synes det var træls at skulle ligge der i sin seng kom Ole op og hyggede lidt med hende. Det var et hit. 

Han syntes bl.a. hun skulle prøve mine briller...

Thea med briller og sut. 

Og lige til sidst (et billede uden Thea): Martin igang med at fælde den lille del af vores store grantræ. Det er blevet alt for stort - det skal vi have fældet i år. 


onsdag den 18. marts 2015

Hov.

Fejl i indlægsrækkefølgen. Har lige lagt et indlæg op, "dejlige billeder", men det kom op neden under det med dåben. (Fordi jeg var begyndt at oprette det i torsdags). Nå, men vil bare sige: For nye billeder skal du skrolle ned ;-)

mandag den 16. marts 2015

Lidt fra dåben

Thea bliver døbt i Ryslinge Sognekirke 

Det hele går rigtigt til. 


Fadderne 

Os med præsten

Ole var ikke så interesseret i at stille op til billeder...

...med bedstefar i hånden kunne han overtales. 

Tilsidst lykkedes det dog. Hele familien i kirken. 


torsdag den 12. marts 2015

Dejlige billeder

I får lige en omgang blandede billeder her indtil jeg får fat i flere fra dåben. 
Ole og Silas maler kunst. 

Ole elsker at arbejde!

Ole og Amalie 

Far og Thea 

Thea og Fie på Naturama 

Ole på Naturama klædt ud som moskusokse. 

Mig og Thea 

Ole er glad for sin lillesøster og sin lille kusine:-)