søndag den 29. marts 2015
torsdag den 26. marts 2015
Karse-kylling mm.
Oles påske-kreation:
En sød lille karse-kylling;-)
Da jeg hentede Ole fra legestue i går ville han rigtig gerne gå en tur. Og vi endte på legepladsen for den anden ende af vejen. Da Martin havde fri fra arbejde kom han også.
Far og Ole på en lidt smadret bænk -der var væltet et træ ned over den (ikke imens de sad der;-)
Ole samlede pinde og gik på tiger/krokodille/haj-jagt. Da vi kom hjem ville Ole gerne over til Lars og Beatrice (dem på hjørnet) og lege. De var hjemme så han legede hos dem mens jeg gjorde klar til aftensmad og Martin tog til fodbold. Så kom en af mine veninder, Kamilla, til aftensmad og Martin kom hjem til putte-unger-tid klokken otte efter en sejr på 2-1 :-)
tirsdag den 24. marts 2015
Her hos os
Det går godt her hos os.
Ole tog for små to uger siden et spring i sproget igen, så han nu snakker i lange hele sætninger. Det forhindrer ham dog ikke i nogen gange at snakke uforståeligt wolapyk;-)
Her den anden dag fortalte han et eventyr ved morgenmadsbordet. Det kan jeg lægge ind ved lejlighed, for jeg skrev det op efterfølgende.
Og lige nu er vi inde i en periode, hvor han elsker rå grøntsager. Gulerod, grønkål, hvidkål, squash, agurk, champignon, salat, peberfrugt. Så vi er nødt til at begrænse ham lidt for han kan spise aftensmad.
Han elsker at høre historier - især når jeg fortæller med "....og så pludselig...!!" Og holder en dramatisk pause. Så kommer der altid en stor tiger eller bjørn, drage, krokodille eller haj. Personerne i historierne har heldigvis altid våben med;-) og Ole kan godt li at fortælle med, hvis historien ikke helt er som han synes;-)
Thea bliver også stor. Hun spiser grød og eller mos hver dag og elsker at få lov at få noget mad. Men det er stadig ret begrænsede mængder der ryger ned - hvilket er fint, for vi har jo ikke travlt med det.
Hun er begyndt at komme i seng kl. 19, hvilket er lidt tidligt for vores normale aften-rutine, men så må vi jo ændre den lidt;-)
Hun sover ok om natten, uden dog det er prangende. Og som sin storebror og mor står hun aldrig umenneskelig tildigt op;-)
Hun hverken ruller bevidst eller bevæger sig rundt bevidst endnu, men bege dele sker af og til - det skal nok komme;-)
Og så er hun tydeligvis meget glad for sin mor og for sin far og sine søskende:-)
søndag den 22. marts 2015
Slut på endnu en uge
Thea i en blomstereng:
Godt pakket klapvogn på vej hjem fra dagplejen.
Trætte drenge efter en søndag formiddag med gåtur på Fyns Hoved:
lørdag den 21. marts 2015
Mere dåb
Efter den veloverståede gudstjeneste og dåb
Det var en rigtig god oplevelse i kirken
Børnebordet
Snakken går...
...og maden nydes
Bedstefar ude bagved med ungerne. De havde gang i mange lege og fortællinger om kør, heste og bondemænd. De fejrede bl.a. hestens fødselsdag hørte jeg:-)
Familie
Vi havde en dejlig dag!
Thea hos sin ene oldemor
fredag den 20. marts 2015
En hel masse Thea
Thea ligger på maven og leger
Det er ikke altid lige sjovt, når tingene ikke vil som man selv vil.
En aften, hvor Thea ikke ville sove og synes det var træls at skulle ligge der i sin seng kom Ole op og hyggede lidt med hende. Det var et hit.
onsdag den 18. marts 2015
Hov.
Fejl i indlægsrækkefølgen. Har lige lagt et indlæg op, "dejlige billeder", men det kom op neden under det med dåben. (Fordi jeg var begyndt at oprette det i torsdags). Nå, men vil bare sige: For nye billeder skal du skrolle ned ;-)
mandag den 16. marts 2015
torsdag den 12. marts 2015
Abonner på:
Opslag (Atom)
































