Status
Herhjemme står det til på følgende måde:
Jonathan.
Jonathan har siden oktober haft en kæreste. Hun hedder Andrea og de går i klasse sammen. Og de er sammen de fleste dage i løbet af ugen. Han går derudover meget op i tøj og er begyndt at designe lidt på det han får købt ved f.eks. at klippe moderne huller i knæene, sy bukserne smalle i læggene og sådan. Ja, så han har altså lært at sy på symaskine!
Annasofie.
Annasofie har været i fjernsynet i dag på TV2 Fyn i forbindelse med at deres skole, Friskolen City Odense har flygtninge-tema, hvor de bl.a. omdanner skolen til en flygtningelejr. Se det på:
www.tv2fyn.dk/artikel/friskole-forvandles-til-flygtningelejr
(Kopier det ind i adressefeltet)
Desuden er hun blevet meget gode veninder med Naya fra hendes klasse, og de bruger også en del tid sammen:-)
Ole:
Sagde da jeg kom og hentede ham i dag: "Mor, jeg løber aldrig", "Jeg drømmer heller aldrig", "Jeg er gået helt i stå". Haha, skøre, søde Ole ;-) Og i går fortalte han at han havde leget pirater med Dexter og Valdemar Jæger i puderummet. Det er ellers meget sjældent han fortæller om, at han har leget en leg med nogen, så det var meget hyggeligt. Og her den anden dag da vi kom hjem efter afhentning, løb han ind i stuen og kom til bage igen "Jeg kysser mit hjem, for jeg elsker det bare så højt" og så gik han ind og kyssede sofaen igen :-)
Thea:
Da jeg hentede i går, var hun for første gang nogen sinde ikke klar til at komme hjem, men skulle lige løbe lidt efter katten Gismo og da jeg ville give hende sko på løb hun ind på legeværelset og fandt en legetøjshund hun ville lege med;-)
Derudover snakker hun en del, og siger ofte "GA-GAAA..!" (Som når en cirkusprinsesse siger "da-daaa" efter et nummer) når hun laver noget hun selv synes er flot (som for eksempel at kravle op på en stol). Så siger hun også "ga-ga" eller "ga-ga-gaa" som betyder "tak for mad" samtidig med at hun "børster" hænderne mod hinanden, som er tegnet for det. Så i kan godt allerede fornemme at hun har et imponerende vokabular, ikk? ;-)