lørdag den 27. februar 2016

Aflevering af speciale!!!

26/02/16. Kl. 10:30. Lige nu sidder jeg i toget på vej mod København med tre eksemplarer af mit speciale trykt (og trygt) i tasken. 
Hold nu op det bliver dejligt at få det afleveret - så håber jeg bare at de ikke er alt for strenge i bedømmelsen ;-) 
Jeg skal op og forsvare den mundtligt engang i marts. Og så er jeg færdig! 
Nå men nok om det. Her får I lige lidt billeder af nogen søde børn :-)

Til fastelavn i børnehaven var Ole klædt ud som Hulk (grøn superhelt), men da vi om søndagen var med Mathias og Ann-Ka til fastelavn i deres fælleshus, blev det en arvet Spiderman dragt. 

Thea var klædt ud som Dronning Elsa fra Disney filmen Frost. Hendes røde kinder er dog faktisk bare fordi hun har det varmt og er træt. 

Ungerne legede længe med balloner ude på gulvet. Også sammen med alle de andre børn, men de var lige smuttet da jeg fik fundet mit kamera frem ;-)

Thea hyggede sig mellem de andre børn og var tydeligvis stolt af sin kjole. 

Søde børn! 

onsdag den 17. februar 2016

Ole hos Tina

I mandags havde Oles gamle dagplejemor Tina en fridag, og hun ville rigtig gerne have Ole på besøg alene. Så han holdt fri fra børnehave og jeg afleverede ham hos hende kl. 10. Da jeg hentede ham igen kl. 15.15 tænkte jeg, at han ville være klar til at komme hjem - det var ikke helt tilfældet. Han havde hygget sig sådan med Tina, at han på vej hjem i bilen bekendtgjorde: "Jeg elsker KUN Tina!". 
De havde taget bussen sammen op til biblioteket,  havde spist pomfritter på MC Donald (!) og han havde fået lov købe et lille træsværd (eller en stor trækniv) i SøstreneGrene. Da jeg kom var de hjemme igen og ude og lege i sandkassen.
Tina havde også nydt at "hænge ud" med Ole som hun kaldte det ;-)
Hvor er det dejligt for Ole at have sådan en sød dagplejemor :-) 

I dag er Martin selv taget med alle fire børn(!) op til sin far i Hillerslev. Det er ret sejt. 
Jeg er blevet alene hjemme for at skrive mit speciale færdigt. Phu-ha, glæder mig til det bliver færdigt..!

mandag den 15. februar 2016

Billeder fra Martins telefon igen

Martin og Thea nytårsaften 

Køkkenet nytårs aften 

Ole i fars bukser 

Kælketur nede i parken

Ole fandt en god pind 

Fie og hendes veninde Naya (ikke på billedet) var også med nede og kælke. 

Thea og jeg tog lige en tur sammen

Farfar var her i 4 dage i forbindelse med at Martin fik opereret en åreknude væk. Det var meget hyggeligt og en stor hjælp...! 
(Og det går super med Martins ben nu)
Farfar danser en stille dans med Thea

Farfar er med nede og aflevere Ole og læser lige en bog højt 

Flere var henne og høre

Ole i arvet pingvin-dragt 

Pingvinen Ole

Søde Thea har den lille hund med til at spise morgenmad. 
Hun snakker forresten selvfølgelig mere end ga-ga ;-) Hun siger "hej", "nej", "hov", "der", "mam-mam"(mad), "mar-ma"(morgenmad), "mar-mar"(mormor), "gåkke"(dukke), "oje"(øje og øre), "ba"(bad), "gyng-gan"(gynge), "vuf"(hund), "mav"(mave), "øjjj"(ligesom 'wau'), "bau"(bold), "dar-dar"(farfar) og sikkert mere, jeg ikke lige kan huske i skrivende stund. Så siger hun også mange dyrelyde bl.a. vov-vov, muuuh, mæææh, gok-gok, grrrrah, mjau, skraaah-skraaah (som en papagøje) og blop-blop (som en fisk) og så prøver hun at puste som en elefant, men der kommer ikke rigtig lyd med ud;-)

tirsdag den 9. februar 2016

Børn

Status 
Herhjemme står det til på følgende måde: 
Jonathan.
Jonathan har siden oktober haft en kæreste. Hun hedder Andrea og de går i klasse sammen. Og de er sammen de fleste dage i løbet af ugen. Han går derudover meget op i tøj og er begyndt at designe lidt på det han får købt ved f.eks. at klippe moderne huller i knæene, sy bukserne smalle i læggene og sådan. Ja, så han har altså lært at sy på symaskine! 
Annasofie.
Annasofie har været i fjernsynet i dag på TV2 Fyn i forbindelse med at deres skole, Friskolen City Odense har flygtninge-tema, hvor de bl.a. omdanner skolen til en flygtningelejr. Se det på:
www.tv2fyn.dk/artikel/friskole-forvandles-til-flygtningelejr 
(Kopier det ind i adressefeltet)
Desuden er hun blevet meget gode veninder med Naya fra hendes klasse, og de bruger også en del tid sammen:-)
Ole:
Sagde da jeg kom og hentede ham i dag: "Mor, jeg løber aldrig", "Jeg drømmer heller aldrig", "Jeg er gået helt i stå". Haha, skøre, søde Ole ;-) Og i går fortalte han at han havde leget pirater med Dexter og Valdemar Jæger i puderummet. Det er ellers meget sjældent han fortæller om, at han har leget en leg med nogen, så det var meget hyggeligt. Og her den anden dag da vi kom hjem efter afhentning, løb han ind i stuen og kom til bage igen "Jeg kysser mit hjem, for jeg elsker det bare så højt" og så gik han ind og kyssede sofaen igen :-)
Thea:
Da jeg hentede i går, var hun for første gang nogen sinde ikke klar til at komme hjem, men skulle lige løbe lidt efter katten Gismo og da jeg ville give hende sko på løb hun ind på legeværelset og fandt en legetøjshund hun ville lege med;-)
Derudover snakker hun en del, og siger ofte "GA-GAAA..!" (Som når en cirkusprinsesse siger "da-daaa" efter et nummer) når hun laver noget hun selv synes er flot (som for eksempel at kravle op på en stol). Så siger hun også "ga-ga" eller "ga-ga-gaa" som betyder "tak for mad" samtidig med at hun "børster" hænderne mod hinanden, som er tegnet for det. Så i kan godt allerede fornemme at hun har et imponerende vokabular, ikk? ;-) 

mandag den 8. februar 2016

Thea

Der er fuld gang i Thea lige for tiden. Hun går, snakker, råber, kravler op på ting.  

Hun er for det meste glad, men har selvfølgelig også sine pylrede øjeblikke - ofte fra kl. 17-18, faktisk;-)

Hun ved hvad hun vil og kan godt give udtryk for det..!

Hun vil tit have det Ole har - men heldigvis ikke så meget at det er et problem som ikke kan afværges ved at han stikker hende noget ligende (eks. en anden bil)

Hun er så sød :-) 



tirsdag den 2. februar 2016

De to mindste

De her to på tur i papkassen


Dejlige børn gøres klar til kold gåtur. Ole i sin anden nye vest, strikket af oldemor AnnaGrethe. 

Ole giver lige Thea et lille kram

Glad og sur;-)