mandag den 31. marts 2014

Sang og humor

Her den anden dag, mens Ole og jeg var alene hjemme:

Jeg sad og syede nogle bukser til Ole - var kun nået til klippestadiet - Ole kravlede op på skamlen, som stod på den anden side af bordet og stillede sig på trinnet og begyndte at synge. Det er ikke med tekst, men han gør sig umage både med mimik og stemme. 
Han stod længe og sang - afbrudt af mindre råb. Så sødt. 
(Da jeg lige ville filme lidt stoppede han selvfølgelig;-)
Fik dog dette billede, hvor han synger:
Man kan godt se han går op i det. 



Senere sad vi og spiste frokost. Ole var færdig og sad og legede med en Dublo-mand og en Play-mobil-pige. Så tog han manden. Sagde "prutte". Stak mandens bagdel op til sin næse. Tog den hurtigt væk igen mens han rynkede på næsen og sagde "aaaaddd". Han viftede endda med den ene hånd for at få lege-prutte-lugten væk! Hehe...
Jeg grinede mega meget og Ole synes også selv det var sjovt. Så det gjorde han nogen gange med både pigen og manden og jeg skulle også prøve at lugte. 

Det er sjovt at han nu kan lege lege på den måde...

søndag den 30. marts 2014

Søndag i foråret

Vi ville have været på havnen og spille basket, men der var loppemarked, så man kunne ikke komme til kurvene. Så er det godt vi har en dejlig skole tæt på. 
De store øvede kast - Martin og jeg fik også et par skud. 


Ole øvede fodbold. "Spark" siger han så. 



Vi havde en fodbold og en basket med og så skiftedes vi lidt. Mest Jonathan og Annasofie. Martin og jeg samlede også lidt skrald op der lå og flød...


Børnene med deres bolde. 

Eftermiddag i egen have 
Ole og far hygger. 

Ole graver i sandkasse og fylder sand i (last)bilerne. 

Martin fortsætter med byggeprojektets næste del. Udgravning - første etappe er at fjerne fliser. Han havde ellers tænkt han ville vente lidt, men det kriblede i fingrene på ham for at lave mere...







torsdag den 27. marts 2014

Så kom de to store

Og Ole var svær at lægge her til aften, så da jeg kom ned så det sådan ud:
Martin var til generalforsamling på Friskolen City Odense. 
(Og ja, Fie sover;-)

Fantastisk far

Igår da Ole skulle have børstet tænder ville han ikke og var sur. Græd allerede inden tandbørsten nærmede sig hans mund. Men så tog farmand over og fik vendt den totalt rundt så han 30 sekunder senere lå og grinede mens han fik børstet tænder for fulde drøn. Fantastiske far. 

(Han fortalte at de skulle fange Karius og Baktus og så børstede han i små ryk med fulde fart:-) Det var et hit og Ole lå selv og grinede og sagde "fan'e")

onsdag den 26. marts 2014

Leg





Ole er lige glad med at han er for lille til at lege med play mobil. Han fandt det her lille hus på Fies værelse. Der er en lille familie med mor, far, baby og storesøster. Og det er et hit. De bliver lagt i seng om aftenen inden Ole selv skal i seng og i morges var det første han gjorde, at gå ind og tage dem op. Så kan de f.eks. sidde omkring bordet og spise af deres små tallerkner. 
Men det er ret svært at styre, så han kommer tit til at vælte det hele og blive lidt sur på det;-) 

tirsdag den 25. marts 2014

Ble-hygge med mor

Bleerne i Rema 1000 har fået nye dyre-motiver. Det var en fest!


Og ellers bare hjemme med mor og lidt snottet næse... 

lørdag den 22. marts 2014

onsdag den 19. marts 2014

Ude

   
Jonathan skruer de sidste tagplader af


Ole foran det midligertidige skur Martin bygger


Fie går tur med vores kanin Peanut i haven. 

Alle billederne er fra sidste uge. Denne uge har mest stået på sygdom;-)

mandag den 17. marts 2014

Syg.

Vi kom hjem fra Sjælland søndag aften. Ole blev lagt i seng. Og jeg satte mig med et oplæg jeg skulle lave om blæksprutter. Så ved en 11-tiden lød det oppe fra Ole "Moar". Jeg ventede lidt. Så igen "Moar?". "Jeg kommer nu, Ole" sagde jeg på vej op af trappen mens han kaldte lige så stille for tredie gang. Da jeg kom ind på værelset sagde han "åh-nej" på hans egen lille søde måde. Jeg gik han til ham og spurgte "hvad så, Ole?" Og kunne konstatere der lå noget på hans hovedpude. Opkast. Så tændte jeg lyset. Han sad op i sengen og havde bræk i hele hovedet og i det ene øje og op i håret, mens han krammede Kylling, som også var lidt brækplettet... "Åh-nej, Moar". Han så så sød ud og tog det så fint. Søde lille dreng... 

Til Putte og Rasmus's fødselsdag




onsdag den 12. marts 2014

Suppe

I går var Martin til fodbold, og jeg var træt efter en lang dag på uni, og vi havde ikke fået handlet, så aftensmaden var lidt af et dilemma - indtil jeg opdagede kød & melboller i fryseren. Så blev der lavet en hurtig suppe, med det fra køleskabet: gulerødder, broccoli, bladselleri, hvidløg og bouillon. Ristet rugbrød dertil. Ole spiste to portioner og jeg fik tre. Skønt med nem god aftensmad. 

mandag den 10. marts 2014

Hjem fra dagpleje

Siden sidst...

Sidste uge var Kajsa i gæstedagpleje hos Tina og hende legede Ole rigtig godt med:


I weekenden blev Ole passet hos sin mormor og Ege mens Martin og jeg var en overnatning i sommerhus. Det gik rigtig godt. Både med at være i sommerhus og at Ole blev passet;-)

Han hjalp mormor i haven både lørdag og søndag: 

Og var i bad om aftenen:

Mens vi gik turer og så Danmarks største sten, Damestenen:


God mandag!


onsdag den 5. marts 2014

En lille mus...

En vat-rondel i opvaskemaskine-sæbeskuffen og salatblade i tekanden... Hvem mon har været på spil...?

Aftenbad for hele flokken

Ole sad i karbad mens Fie og Jonathan skulle i brusebad

mandag den 3. marts 2014

Weekend

Vi var henne og se Jonathan lave Teakewondo og stige i graderne (hvidt bælte med gul snip). Ole synes det var meget spændende. 

Ole, Far, Fie foran skærm i sofaen

Oles trøje fra Sidsels og onkel Anders' tur til New York 


Leger med Fie


Begynder byggeprojekt 


Ole hjælper til - er hele tiden med


Tilsidst blev han træt og hang i et par minutter bare hen over en pind:


I eftermiddags var der gæster:

Men fotografen får ikke det hele med. Anders og Sidsel var også til eftermiddagskaffe og Andreas og Cecilie og Amalie kom også til aftensmad. 

Her er lige et til af Ole og mormor:
Håber også I har haft en dejlig weekend!