tirsdag den 29. oktober 2013

Det perfekte sted

I går var vi til nabopigen Lauras 12års fødselsdag. 
Ole fandt det perfekte sted i deres stue: 







Morgen med modellervoks...

Vores søndag morgen så sådan ud, mens far var til fodbold:

Og dem alle med deres flotteste pose/fra deres mest fotogene side:
Det et forresten en ny voksdug. 2 meter til 40kr i Stof 2000... 

fredag den 25. oktober 2013

Så kom Oles fætter

Dette er hvad vi har set af ham indtil nu: 
Karen, Enamarie og den lille nye fætter. 

torsdag den 24. oktober 2013

Ingen børnebilleder i dag...

Men mens vi venter på fætter Vinther Ringsmose i Kbh, bliver der syet et lille nyt dynebetræk til ham:-)

onsdag den 23. oktober 2013

Dejlig dagpleje

I går samlede vi blade sammen. Det var fedt:-) Tina fortalte at jeg virkelig hyggede mig med det. 

Her i Tinas køkken på tæppet ved siden af Smilla. 

I dag i legestue (hvor det gik ok med st være) lavede jeg min første kreation. Helt selv... Okay, Tina hjalp måske lidt ;-) 


Bedstefar på besøg

Her leger bedstefar og jeg med togbane. Det er fedt at have bedstefar på besøg:-)

mandag den 21. oktober 2013

Ole i haven

Ole elsker de store redskaber, men kan godt blive ret sur når de ikke makker ret ( og det sker tit;-) 

Søndag

I går bygger vi vinter-hus til kaninen. Den kan godt glæde sig;-)

lørdag den 19. oktober 2013

Tigerdyret

...Ole har arvet nyt nattøj:-)

Og sad lige og legede lidt med dublo biler inden sengetid:-)

tirsdag den 15. oktober 2013

Hjemme-dag:-)

I dag fik jeg lov at komme hjem på visit. Sover herhjemme og skal møde på feltstationen i morgen kl.9. Min søde kæreste og søn kom og hentede mig. Dejligt at se dem igen. Men de klarer sig også rigtig godt uden mig, så det er også  rart at mærke:-) 
Før jeg blev hentet lavede vi lidt feltarbejde i Svanninge Bakker:


Det er flot her i efteråret. 

mandag den 14. oktober 2013

Anden dagen væk...

Men her er flot at sidde og arbejde:-)


Og skønt at gå en lille tur i pauserne...

søndag den 13. oktober 2013

Jeg er ikke hjemme...

... men på feltkursus i Svanninge bakker til på fredag. Det er et GIS kursus, hvor vi arbejder med kort på computer:

fredag den 11. oktober 2013

Lidt fra en billedfattig uge;-)

Ole læser i sin yndlingsbog lige for tiden. 



Ole kan sagtens hygge sig alene i køkkenet..

mandag den 7. oktober 2013

Søndag

Morgenen starter med at jeg tegner en lille tegning. 

Så cykler mor og jeg i Zoo fra ti til et:
Her ser vi på Lemurer...

Og her en Tapir


Så fisk
Store fisk! 


Pingvinerne var også spændende 
og det samme var aberne


Så cyklede vi hjem
Og jeg hjalp med at smage på råvarerne til aftensmaden:-) 

Håber I også havde en god søndag:-)

torsdag den 3. oktober 2013

Lyd

Der kommer mere kant på Oles pludren og han er vist sikker på at han siger rigtige sætninger når han snakker... I dag sagde han "Tina" for første gang. Han siger også "'nan" som er banan og han forstår virkelig meget af hvad vi siger. Jeg bliver nærmest overrasket hver dag;-) 

Ole og græsslåmaskiner

"Far, det er her man starter den" (men han bliver bange hvis vi starter den;-)


Åh, det er sejt at skubbe græsslåmaskinen! 


Ole med en græsslåmaskinen hjemme hos Tina (dagplejemor)

tirsdag den 1. oktober 2013

Dage med Ole

Ole har lige tømt postkassen. 


Ole leger med traktorer og lastbiler i haven.


Ole tager en slapper med Annasofie og Jonathan i sofaen.