fredag den 27. december 2013

Jul

Vi havde bare en virkelig god jul..!!!
Her er Fie igang med at ligge gaver under træet. 


Der kommer flere billeder senere -de ligger bare pt ikke på min telefon, men på mit kamera, så skal lige have overført dem...

mandag den 23. december 2013

Jul i dagplejen

Ole til gudstjeneste i Fredens Kirke med dagplejen. 



Her er Tina -dagplejemor, Amir, Ole, Sandra og Mathias. 


Og her juleafslutning i dagplejen. Sandra og hendes mor Anja, Ole og Tina og Amir og hans mor. 




torsdag den 19. december 2013

Mandag

Ole sov længe - til 20 over 8, hvor han blev vækket af sin far... I tøj, morgenmad,  cykeltur til Tina. Gik ind selv, men fortrød så og gik tilbage til far. Men græd ikke da han kom over til Tina. Havde en skøn dag i dagpleje og sov 2 1/2time. Bagte småkager hos Tina, hvor Ole havde fået fat i hjerteformen, så alle kagerne blev hjerteformede. Vi fik dem med hjem og spiste dem til eftermiddagskaffe da far kom hjem. Leg i have og sandkasse. Aftensmad. Leg med dublo. Ole spiste så meget aftensmad at han nægtede at smage på desserten som ellers var frugtsalat. Han syntes tydeligvis at hans forældre måtte være lidt gak-gak, sådan at spise igen lige efter aftensmaden ;-)

søndag den 8. december 2013

Jonathans fødselsdagsfest i Ole-glimt

Efter frokosten rendte Ole rundt og legede med de store kusiner og fætter Mads og selvfølgelig de søde søskende. Det er fedt at han er så stor han kan det nu. Så ku mor og far spise færdig i ro og mag:-)

Da farfar trådte ind af døren sagde Ole straks "barbar". 

Og Ole var også ret interesseret i lille fætter Jens og havde inden dagen var omme lært at sige "baby". 

Jonathan valgte den fødselsdagssang med instrumenter og det synes Ole var rigtig fedt:-) og var med til at råbe hurra. 

Ole fandt også fies iPad på bordet og viste lige hele forsamlingen hvor godt han er til det spil, hvor man skal pege på det ud af fire billeder der bliver spurgt efter. Eks. "Hvor er hunden". Det er han nemlig stjerne god til;-) 

Men vi tog ingen billeder. Henrik tog ét af Mads og Ole: 






Hygge

Ole elsker at sidde ved bordet og hygge med at lave et eller andet kreativt.
Som I vist har set før - og som han stadig er meget glad for: modellervoks:

Og her den anden aften var der hygge rundt om bordet. Fie og Marin sidder og regner og Ole og Jonathan sidder og tegner: 
(Ole brugte mest tid på at tage propper af alle tusserne - det er nemlig bare sjovt!)

onsdag den 4. december 2013

Besøg

I går havde vi Lucas, Victor og Mimi på besøg (min veninde og hendes to drenge). 
Her er Lucas og Ole:
Og her er de igen sammen med mig: 

I dag har vi haft besøg af Amalie, Cecilie og Andreas. Også rigtig hyggeligt:-) 



Oles første juledekoration

Da Ole blev hentet i dagpleje i torsdags, havde han denne flotte overraskelse til os ;-)

mandag den 2. december 2013

Weekend i Kbh - med få billeder

Vi var hos Bedstefar fra torsdag aften til lørdag formiddag. Det var virkelig hyggeligt og Ole følte sig hjemme fra første sekund vi trådte ind af døren.
Fredag var vi hos Bedstemor-Ida til aftensmad på hendes fødselsdag - det var også virkelig hyggeligt. Hun havde fundet lidt gamle legesager frem og det var god underholdning. 
Ole og en lille gammel stol


Som sagt glemte jeg at tage billeder. Her er vi et smut på Nationalmuseet inden vi tog over til Anders og Sidsel:
(Bemærk den meget nationale udstilling i baggrunden ;-) 
Ole sad bare og slappede af mens vi gik rundt (men vi var der heller ikke så længe).

Lørdag aften med onkel Anders og hans seje lyssværd!!!:

Søndag blev lejligheden på Dybbølsgade fyldt med mennesker og da far og søn havde brug for en lille middagslur så det sådan ud:
Midt i al postyret...


Kagerne der blev bagt...