onsdag den 30. april 2014

Onsdag

I dag var vi henne og spise aftensmad i Cecilie og Andreas' nye kolonihave:
Super hyggeligt. 

Desuden tissede Ole på potte. Han løb uden ble i morges og havde tisset lidt på gulvet. Så sagde jeg til ham, at man da ikke skulle tisse på gulvet men på toilettet... Ca. en halv time senere havde han stadig ingen ble på og vi var sammen inde i stuen, da han sagde "tisse". "Jamen så skal vi hurtigt ud på toilettet" sagde jeg og det var han med på. Potten står ved siden af wc'et og han ville helst sidde på potten. Han satte sig selv ned, blev siddende lidt tid og da han rejste sig havde han sørme tisset! 
"Vand" sagde han, da han så der var noget i potten og jeg måtte fortælle ham, at det ikke var vand, men det tis han lige havde tisset;-)
Det kunne da være rart hvis han kune blive nogenlunde blefri inden der kommer en lille helt ny en;-)

tirsdag den 29. april 2014

Tirsdag

Ole nyder virkelig sommeren i haven

Han går meget rundt og pusler med ting og tja, jeg ved faktisk ikke helt hvad han leger..

Her er han kravlet op i låget til sandkassen, hvor han har fundet et lille sneglehus. 

Og så er han virkelig blevet langhåret efterhånden - han skal nok snart klippes:-) 



mandag den 28. april 2014

Mandag

Ole i solpletter i haven. 


I dag fik vi dessert i form af is! 


Ole er "overraskende" glad for is. Her med en isbjørne-ispind. 

Annasofie

Tossede Martin




Mig og Jonathan 



Ole var glad for at være tilbage hos Tina i dagpleje efter gæstedagpleje i sidste uge. Herhjemme legede han længe selv i haven mens jeg lavede aftensmad og de store var hos naboen og hoppe på trampolin og Martin stadig var på arbejde. 
Annasofies lærer var blevet så glad for gaven - det hjemmesyede babydynebetræk - at hun var lige ved at begynde at græde. Fie var stolt :-) 

Søndag

Fie syede dynebetrækket til sin lærer der går på barsel i denne uge færdigt. Flot arbejde! (Under kyndig vejledning;-)

Ole og Lucas leger "sammen" efter at have set hinanden an lidt tid. 

Jeg passede Mimis drenge Lucas og Victor mens Mimi løb iForm løb søndag formiddag. Det gik godt. Fie var en stor hjælp. Martin var til fodbold og Jonathan sov hos en kammerat. 

Nabopigen Laura læser højt for Ole søndag eftermiddag. 







lørdag den 26. april 2014

Lørdag

Jeg havde valgt tøj til Ole i morges. Men han ville ikke have det på. Og kunne ikke sådan lige overtales. Så sagde jeg at så måtte han selv gå med ind og vælge. Det ville han så gerne. Kiggede lidt i skabet. Valgte så sine hunde-strømper. Og udvalgte så sine stribede joggingbukser - nummer tre i bunken. Jeg spurgte hvilken body han ville have på og vi kiggede alle hans langærmede igennem. Ingen af dem duede. Så fandt han nummer to i bunken af kortærmede. Den han har fået af onkel Anders og Sidsel fra New York:-) 
Her ses resultatet:
Ole i for første gang selvvalgt tøj med frosne ærter som godmorgen snack. 

Da han havde fået tøjet på spurgte han forresten efter spejlet:-)


Ole og nabobørnenes kusine gynger. 
Vi nød sol og sommer hele dagen. Arbejdsdag på de stores skole, hygge i haven og pølser på grillen til aftensmad :-)

fredag den 25. april 2014

Fredag

Gav gæstedagplejemoren et weekend kram. Hun roste ham for at være en god dreng og for hans meget fine sprog.
En okay uge, men det bliver dejligt at komme tilbage til Tina mandag. 
På vej hjem:

Vi kiggede på brændhanen og snakkede om hvad man brugte sådan en til. Ole brugte den mest til at lægge sten på. 


Hjemme i sommervejret i haven øves der på den trehjulede. Kan selv stige af og på og skubbe sig frem og tilbage, men benene mangler lidt endnu i længden for at kunne nå pedalerne;-)



torsdag den 24. april 2014

Fra Martins Telefon

Én mand,
en spade, en trillebør, ét hul

Og én fyldt container...
Godt arbejde Martin:-)

Drengene i sengen på Faaborg Fjord Hotel 

Ole og Silas i sommerhus med forårssol

Lucas og Vicor på besøg med popcorn og Disney sjov.

onsdag den 23. april 2014

Hverdag igen

Hårdt at sige farvel ved opstart efter påske i gæstedagpleje i går. Men det gik heldigvis over og Ole hyggede sig. 
Her et billede fra gæstedagplejemoderens have:
Lille dreng. Stor bold. 


Apropos stor og lille kan Ole kende forskel på det. Han siger "stor" holder en stor bil frem og "bitte" og holder en lille bil frem:-)

Ellers har jeg lige været til eksamen i går -det gik fint - og så sad jeg og skrev en anden eksamensopgave i aftes/nat. Nu er den afleveret og jeg kan slappe lidt af i dag. Lige nu med udsigt til øs regnvejr (det er godt for haven - og mig for så er jeg fri for at vande). Og så har jeg sat bønner og grønkål til forspiring. Har utrolig meget lyst til at grave ned til bønnefrøene for at se om de er ved at spire;-) 

lørdag den 19. april 2014

Hotel Faaborg Fjord med fætter Silas

Billederne er sendt fra Maj-Linns telefon, så kvaliteten er vist ikke så høj, men det giver da et indtryk af hvad vi har lavet:-)
Her med børnemenuen på restauranten til aftensmad. 

Her dagen efter på stranden overfor. Skønt vejr, og da de var på vej ud i vandet i sko kom de bare tær frem - men  vandet var for koldt til at soppe i. 

Kort tid efter blev det tid til at få sko på igen. 

Silas og Ole på en badebro. 

Med fætter Silas og onkel Jesper oppe i en stor grøn traktor. Meget spændende! -og lidt farligt;-) 




fredag den 18. april 2014

I påske-sommerhus med familien

På stranden ved Nordenhuse. 
Ole samler sten - som kastes i vandet

Modlys på stranden. Bedstefar - Pernille -Fie - Far - Jonathan - Ole


En lille gåtur hen til klinten

Hurra! Så kom fætter Silas

Hånd i hånd 


Her i påsken var vi inviteret i sommerhus som Bedstefar og Pernille havde leget ved Nordenhuse nord for Nyborg. 
Vi kom alle 5 tirsdag og blev der til torsdag. Onsdag kom Anders og Sidsel også og Silas og Maj-Linn og Jesper. Så var vi alle samlet og det var rigtig hyggeligt. Vi nød sommerhuset og hinandens selvskab og det skønne vejr.

søndag den 13. april 2014

Sanseudstilling på Brants klædefabrik

Ikke billeder af fantastisk høj kvalitet, da de er taget med min telefon i dårligt lys, men måske kan man alligevel få et indtryk af vores dejlige formiddag på sanseudstilling. 

Gang med uv-lys og spejle, hvor man kan sende små hvide bolde rundt i rørene (til venstre) ved hjælp af luft. Annasofie, Martin og Ole. 

Her sender man boldene op. 

Det var klart Oles yndlingsbeskæftigelse at putte de små bolde ind i hullerne i rørene, så de fløj op og rundt i systemet. Fie var imponeret over hvordan det hvide lyser op i uv-belysning. 

Jonathan og Kristians (en ven fra klassen, som var med) yndlingsbeskæftigelse var at byggede huse og mure med pude-klodserne.

Byggeprojekt 


Ole og far rider på en stor hvid pelset ko. Lyset skiftede farve med jævne mellemrum. 






lørdag den 12. april 2014

Skole/dagpleje-fotograf billeder

Alle tre


Tror måden jeg fik affotograferet det her billede fik forstørret hans hovede lidt;-) 
Prøver lige at scanne det en anden gang;-)

fredag den 11. april 2014

I dag

Vi var til forårskoncert med Fies kor (og 9 andre kor fra Odense). Super godt. 
Man kan se hele udsendelsen gratis på TV2's hjemmeside. 

Ole og Victor hjælper med byggeprojekt.