tirsdag den 29. september 2015

Københavns Zoo

Men lige først et billede fra 23. sep:
Far til fire fylder fyrre!

Og den 26. sep. indløste vi Oles gavekort til Københavns Zoo som han fik i julegave af bedstefar og Pernille og tog derind alle mand. Os seks, Karla, Sidsel og Anders, Pernille og selvfølgelig Bedstefar. 
Her er Ole på en elefant hos elefanterne. 

Her ser Thea og jeg på isbjørnen. Thea var helt vild med aberne og bjørnene især. Hun kaldte på dem og ville gerne tættere på. Jeg holdt godt fast og forklarede hende at hegnet var der af en grund ;-)

Fader med børn. 

Os der ser på dyr. Her elefanter. 

Karla kigger

Jonathan ridder på et sjovt dyr. 

De to på eventyr. 

Dejlige Thea

Karla og Thea kigger på to grå-ænder, der gik rundt 

Vi ser på krybdyr og fisk 

Jonathan ridder på et andet sjovt dyr;-)

Velfortjent frokost og eftermiddagskaffe. Så hyggeligt. 


Martin sørger lige for at Zoo tårnet ikke vælter ;-)

Det var en virkelig skøn tur. Og helt anderledes end Odense Zoo. Det var utrolig spændende at se isbjørne, flodheste og næsehorn... Tiden fløj og vi havde alle syntes det var en skøn tur. Vejret var desuden helt sommerligt.  

Vi var godt trætte om aftenen. 
Men så er det godt man kan sidde på skødet af sin bedstefar, der fortæller godnathistorie. 
Tak for en dejlig dag. 

torsdag den 24. september 2015

29 års fødselsdag

Sikke en dejlig dag!
Jeg blev vækket med flag og sang af Martin, Thea og Ole, så spiste vi morgen boller som Martin havde bagt og hyggede indtil Martin tog på arbejde ved en 11-tiden. Ved en 12-tiden kom min mor og jeg havde bestemt at jeg ville ud og gå tur om Langesø på min fødselsdag. Så vi tog lige en rugbrødsmad inden vi pakkede bilen og tog afsted. 
Det er virkelig en skøn tur og vejret var perfekt.

 Ole løb halvdelen af vejen. Og da han blev træt begyndte jeg at fortælle historie så han helt glemte han gik. På den måde gik han selv hele vejen rundt om søen -ca. 5 km. Kun til sidst da vi nåede til parkeringspladsen blev han båret de sidste 50m ;-)


Skovturspause med kiks



På en stub med kiks, kakao og god udsigt

 Ole havde kort forinden ikke kunne modstå en lækker vandpyt, så hans sko og strømper tørrede lige lidt, mens vi holdt pause. Thea blev bare ved med at hive strømperne af.
Udsigten.

Mig og Thea

Solen var sød og skinnede mens vi holdt pause, så det var helt varmt.

Thea siger "hej hej"


To steder står der store bænke ude i vandet

Mormor og Ole forestiller sig at alle grenene i vandet er krokodiller og søslanger

Det er sjovt at sidde der midt i vandet og nyde udsigten.
En skøn tur! 

Alle hjemme. Her blev jeg også fejret og vi hyggede os med boller og hjemmebagt æblekage, samt at lege med lego dublo :-)

Tak for en dejlig dag og alle gaverne og hilsenerne


tirsdag den 22. september 2015

Her

Fie lægger neglelak. Først på Ole. Så på sig selv:-)


Ole og Mathias hygger til arbejdsdag i børnehaven. 


Thea og Ole på yndlingslegeplads på vej hjem fra børnehaven. 

Søde Thea 

Thea og Ole hygger sig sammen med at lege med modelervoks.
Men det er dog kun Ole der rent faktisk får lov at lege med modelervoksen. Thea må nøjes med bøtterne og redskaberne. 


Ole eksperimenterer med tidsbegrebet i øjeblikket. Man hører ham ofte sige "i gåres" som er en blanding af i går og i morges og dækker alt fra tidligere på dagen til for flere uger siden;-) 

torsdag den 17. september 2015

Billeder fra Martins telefon

Thea spiser lækker morgenmad 


Thea i kinesisk dragt fra en af Martins forretningsforbindelser i Kina



Thea og farfar går tur i hanen


Dejlige mennesker på Hillerslev Mark


På vej med blomster fra haven op til kirkegården. 

fredag den 11. september 2015

Thea i haven

Undersøger de flotte æbler. 

Smager på lidt ukrudt (men mor siger desværre nej). 

Kigger efter naboen der kommer på besøg gennem hækken:-)

onsdag den 9. september 2015

På besøg

Ole og Mathias leger med småt LEGO på bordet så de små søskende ikke kan få fat i det. 

Ole kan godt lide kakao

Thea og Anton kravlede selv ud og op i sandkassen. 

Bagefter prøvede de at bryde gennem hegnet;-)
 
Alt imens sad mødrene og hyggesnakkede:-)



lørdag den 5. september 2015

Væddeløb

I kampens hede blev billederne desværre lidt uskarpe. Men jeg tror der blev kravlet 10 omgange. Ole var en sikker vinder hver gang. Men de havde det alle rigtig sjovt med sådan at kravle om kap på bedstefars lange gang :-)
Her er det Ole i den gule førertrøje. Karla får sølv og Thea bronze. 

Her prøver Thea at afskære Karla vejen... Det er vist ikke helt efter reglerne, men dommeren så det ikke ;-)

...Og således fik Thea også en sølvmedalje i hus.. ;-)


Ej, de gik heldigvis ikke op i hvem der vandt, men hyggede sig gevaldigt med det:-) De søde unger❤