Ole er med på trampolinen blandt de store drenge:
lørdag den 30. august 2014
fredag den 29. august 2014
Gåtur
I går gik vi hjem fra dagplejen. Ole og jeg - han ville ikke sidde på cyklen da han lige havde lavet pøller i bleen ;-) Men han ville gerne gå.
Her er vi stoppet op og kigger på en sjov plakat, hvor de har værktøj og en har trådt i maling:
Der er meget at kigge på, så det går ikke vildt hurtigt:
Da vi nåde parken med en lille legeplads for enden af vores vej skiftede vi bleen og legede lidt. Ole gik bl.a. i gang med at fylde sine sko op med sand:
torsdag den 28. august 2014
Hvad man ikke har i billeder...
...må man have i ord.
Min far/Oles bedstefar var på besøg tisdag og det var bare så hyggeligt.
Min far kom kl. halv 11 og havde den dejligste have-bænk med. Vi har snakket om det for længe siden, men jeg tænkte faktisk først for alvor på at vi virkelig godt kunne bruge en havebænk her den anden dag, fordi Ole er begyndt at køre frem og tilbage på fortovet på sin scooter - så kunne det være skønt at sidde på en bænk i forhaven - og det kan nu lade sig gøre:-)
Vi begyndte at male og pudse vinduerne ud mod vejen - jeg havde slebet det ene dagen før og gik nu igang med det andet mens min far gik igang med at male det første. Hvidt. Det bliver bare SÅ flot :-)
Molly - en veninde fra fødselsforberedelse - kom forbi til brunch.
Kl. 14 kørte vi ud og hentede Ole i bedstefars blå bil og kørte til 2 års undersøgelse hos lægen. Ole var glad for at se sin bedstefar og det gik bare super hos lægen. Ole var lidt utryg og blev ved med at sige "Moar..." Men han gik selv op på vægten (14,9kg) og stod flot op af vægen til måling (91cm). Så blev han trykket på maven, mærket på pungen og lyttet til hjertet. Alt så fint ud og han fik lov at vælge en lille ting fra lægens skuffe. Det blev en lyserød bil:-)
Hjemme. Ole og bedstefar fandt tre sidste glemte bønner i køkkenhaven. Opdagede at æblerne var ved at være modne. Gav kaninen Peanut mad.
Efter lækker aftensmad hjalp bedstefar Ole i karbadet og bagefter hyggede de sig med puzzlespil.
Tak for en god og hyggelig dag bedstefar og tak for alt den gode hjælp:-)
Onsdag var jeg i en baby-tøj-genbrug der er ved at lukke. Købte en hvid "Joha"body med blonter og et par brune velour bukser og en brun kjole i baby-fløjl med blomster. 58kr.
Desuden fik jeg strikket baby-strømperne færdigt...! Er selv blevet godt tilfreds:-) og så har min mormor strikket en sød rød kjole til den lille ny pige:
mandag den 25. august 2014
Sang
Ole overraskede os meget i dag da han sang hele "tinge-linge-later":
"Bomme-bom-bom ... tin-soldat ... Se te' venstre ... Hel rigment drejer om ... Tinge-linge ... Nu klokken bleve mange ... Se komme hjem ... Ellers bli moder bange... Tinge-lin-lin ... Om igen"
Jeg vil gene optage det på video, men ved ikke om jeg kan få ham til at synge når der er kamera på;-)
Byggeprojekt fortsættes, Stærdahl-weekend og naboleg
Hækken klippet ned. Manden arbejder og der bliver sat vindpap op:-)
Snart er vores lille sommerpavillon lukket af... Og værelset et skridt nærmere.
Skøn weekend i Bisserup med "Stærdahl-familien". Og nystrikket yndlingstrøje fra oldemor. Med flotte røde traktorer:-)
Ole legede bare super godt med alle de andre børn. Han kastede hurtigt sin kærlighed på mine to små kusiner Flora (12år) og Fransiska (10år) og ville hele tiden lege med dem. Også Sofus på 7 år var god at lege med:-)
Jonathan og Annasofie faldt også bare lige i hak med alle de andre unger så der var liv og glade dage :-)
Vi voksne fik god mad og snak;-)
Vores nabo to huse henne har to drenge på 5 og 7 år og derfor en have Ole er helt vild med. Det er bare den største attraktion lige for tiden. Der er nedgravet trampolin, hvilket er fedt, men det fedeste er legehuset FYLDT med værktøj. Her har jeg fanget ham ind gennem vinduet. Ved ikke helt hvorfor han har sat sig under bordet, men han har i hvert fald favnen fuld af værktøj;-)
onsdag den 20. august 2014
Leg
Ole er så god til at lege selv nogen gange. Her sad han og legede alt imens jeg lavede aftensmad. Jeg kunne høre at han snakkede om en far og en mor og også om en "baby Anker" (min venindes dreng på 4 mdr som var på besøg forrige uge og åbenbart har gjort et stort indtryk;-))
Ole leger ellers også meget klæd-ud og slås med sværd og leger tiger-jagt, hvor han kaster en tigerfigur væk og derefter går på jagt efter den. Når den så bliver fanget er den helt vild og sikker af igen;-) tigerlegen foregår dog altid sammen med mig/Martin/Jonathan.
Derudover leger han meget med sit værktøj og spørger tit efter hvor hans skruetrækker eller hammer er. Han er også glad for at lege med dublo og forskellige dukkehuse (som på billedet).
Så kører han med dyrene på sin nye traktor med anhænger han fik i fødslesdagsgave og leger med Postmand Per og hans kat Emil. Og laver mad i sit nye køkken... Ja, og en masse andre ting;-)
søndag den 17. august 2014
Søndag - holdt fødselsdag for Fie
Jonathan gik i bad med Ole - de hyggede sig rigtigt og vi andre fik ordnet en masse ting imens:-)
Dejlig dag med fejring af Fie
Vores lækre nye hoveddør :-D
Har desværre ikke rigtig et "før" billede. Men tro mig - det var ikke kønt;-)
Fandt dog lige det her, hvor man kan se lidt af døren:
fredag den 15. august 2014
Tirsdag - onsdag - torsdag
Tirsdag var bedstefar på besøg. Skønt og Ole glædede sig så meget at han næsten begyndte at græde inden han kom fordi det var så svært at vente ;-)
Senere på dagen fik Ole desværre lidt feber, så han så lidt tv og sov lidt på sofaen, men så fik vi til gengæld - takket være min far - ordnet vores hoveddør som vi havde tænkt på at vi var nødt til at skifte ud. Men nu er den flot og kan snildt holde et par år endnu. Spændskiver. Olie. Slibning og maling. Der kommer et billede snart.
Onsdag var Martin ikke så meget hjemme og Ole var stadig ret pylret med lidt feber, så jeg fik min mor til st komme herud efter arbejde. Dejligt for både mig og Ole.
Torsdag -i dag- fyldte Fie 11 år og vi fejrede det med kage og hygge da de kom herover efter skole. De synes det er fint at være startet i skole igen, så det er dejligt:-)
Desuden fik vi 1/2 gris til fryseren onsdag aften - i dag er lever/spæk-blandingen frosset i sådanne portioner:
onsdag den 13. august 2014
Abonner på:
Opslag (Atom)





















