lørdag den 7. juni 2014

Jonathan retter op på manglende fotos

Jeg har ikke brugt mit kamera siden sidst - men så opdagede jeg lige at Jonathan har rettet op på den fejl... ;-)

Tosser ;-)

tirsdag den 3. juni 2014

Tur

I søndags cyklede vi 10,4 km til Marslev for at besøge nogen venner. Martin med Ole i cykelstol og mig med tasken med vand og chokoladekiks ;-) 
Det var en skøn cykeltur i dejligt vejr og Ole klarede både turen frem og tilbage uden at blive træt af at side i barnestolen (og når det var tæt på hjalp en kiks gevaldigt;-). Også et dejligt besøg hos Alfie, Molly og Ross i Marslev. 

I dag tirsdag blev Ole hentet af Annasofie og mig i lad-cyklen (da Fie var hjemme hos mig fordi hun var syg). På vejen hjem i cyklen tog de lidt "selvfies":

Ja - jeg sidder og cykler i baggrunden. Ved ikke lige hvad mine fjollede ansigtsudtryk et til for;-)

Og her til aften tog vi til Højskolevej, hvor mormor passede Ole, mens Martin og jeg tog på kærestetur til Svendborg. Det gik godt - ja både med pasningen og kæresteturen ;-)

lørdag den 31. maj 2014

I går

Blev der bygget i haven: 




Og leget:




Og spist is:


Amalie var her også, men hun holdte bare sofapause mens fotografen var ude;-)

I dag har vi været til Odense havne-kultur-festival sammen med Jonathan og Annasofie (for deres mor havde et bestyrelsesmøde i Kolding). Resten af dagen har vi hygget herhjemme... 

fredag den 30. maj 2014

Der er en lille....

...pige!!!
Og her ser I hende. 
Hun var meget aktiv derinde og det var skønt at få et kik ind. 
Scanningen var halv 9 i morges og vi kom lige til tiden. Så ventede vi en fem-syv minutter og jeg kunne mærke jeg var ret spændt. Spændende at få et kik ind og spændende at se om alt var som det skulle være og spændende om de kunne se kønnet. 
Det var den samme sygeplejerske som havde scanner os til 13.ugersscanningen, men det var som om hun havde bedre tid i dag. Hun tog sig god tid og fortalte hvad hun så på. Hjertet med flow og kamre. Størrelsen på maven og hovedet. Nyrerne. Føddernes stilling. Hjernens strukturer. Overlæben for ganespalte. Ja og så mellem benene for at se kønnet, for det ville vi gerne vide, hvis hun kunne se det. Og det kunne hun. "Det er en pige" sagde hun uden tøven efter at have kigget lidt. Både Martin og jeg blev meget overraskede og glade. For selvom vi fra start af havde snakket om, at vi troede det blev en pige, så forventede vi på en eller anden måde alligevel begge to at det var en dreng. 
I det hele taget var det en skøn oplevelse og man kunne se meget mere end vi huskede. Dejligt at se hende bevæge sig rundt derinde og hun lignede en perfekt baby som de skal være. Så nu skal hun bare hygge sig og vokse sig stor og stærk til oktober, hvor vi glæder os til at se hende igen:-)

torsdag den 29. maj 2014

Morgen

Godmorgen
Sådan så det ud i vores dobbeltseng i morges. Hyggeligt. 
Gad vide hvor der er plads til den næste i rækken? ;-) Måske på fars mave... ;-)

I morgen skal vi hen og have et kig ind til ham/hende derinde. Forhåbentlig er alt som det skal være (er ikke så bekymret - man kan jo hverken gøre til eller fra) og så kan vi nok få at vide hvilket køn det er!!! 
Jeg troede på et tidspunkt lidt det var en pige, men så kommer jeg alligevel hele tiden til at omtale det som en dreng... Ja,så jeg har i virkeligheden ikke nogen anelse. I nat drømte Martin at det var en dreng. Det bliver så spændende hvis de kan se det i morgen:-)

onsdag den 28. maj 2014

Onsdag

I dag fik Ole en tegning fra Mathias i dagplejen, som Mathias havde lavet derhjemme og taget med i dagpleje for at give den til ham. Den hænger nu på køleskabet og Ole er rigtig glad for den:-)

Og så kom Jonathan og Annasofie hjem fra lejrtur ved Langesø. De havde været afsted man-onsdag og havde haft en rigtig god tur - og var nu godt trætte! Skønt det er helligdag i morgen!

Billedet er fra radisespisnigen i søndags. 

tirsdag den 27. maj 2014

I dag og andet

Drengene producerer smoothies til morgenmaden
En god start på dagen. 


Og så tikkede der lige et billede af hele flokken ind på mailen: 
Fra Vinther-weekenden taget med en selvudløser-foto-app.


Og så fik jeg også lige et par billeder fra weekenden Struer:
Ole så onkel Jesper slå græs og brugte rigtig meget tid på at gøre ham kunsten efter:
Med Silas' lille græsslåmaskine. "Ole arbejd" sagde han mens ham gik rundt. 


Ole og Silas ved altså ikk helt hvad de skal sige til det...


Her spilles musik


De to fætre i sandkassen:

søndag den 25. maj 2014

Længe siden

Nu gik der lige en uge uden opdateringer. Hjemme igen er det tid til at ligge lidt billeder op. 
Her først fra tur ned til mormor i forrige weekend. 
Her leger vi i køkkenet. 


Her er Ole nyklippet. Og kører rundt i bar mave med en hårbørste i hver hånd og vist nok også en skurresvamp. Gad vide hvordan han styrer? 


Fie og Jonathan med blomsterkrans

Så var jeg jo afsted en uge (man-fre). Her har vi grilaften hele holdet:
Det var en fin tur. Skønt vejr og også dejligt at komme hjem igen. 

Da jeg kom hjem blev jeg løbet i møde af ham her, da  jeg trådte ind i køkkenet:
"Moar" sagde han og gav mig en kæmpe og lang knuser. Virkelig dejligt:-)


Så var vi på weekend ved Sjællands odde med dem her:
Oles fætre og kusiner på fars side. 


Hjemme igen er radiserne høst- og spiseklar:



onsdag den 21. maj 2014

En skøn søndag med dejlige gæster

To af Martins kammerater sov her, så de var her fra formiddagen af. Så kom Bedstefar og Pernille. Så kom en trejde af Martins kammerater (der havde taget taxa hjem om aftenen) med hele sin familie for at hente sin bil. De var her ca en halv time. Så kom onkel Anders og Sidsel. Fik dog kun taget billeder af denne ene situation:
Bedstefar og Ole leder efter det rigtige sted i bogen. 

Her var det: 
Ole og bedstefar spiser af bollerne fra fastelavntønden 

Det er en dejlig bog med mange spændende billeder, rim og ramser og sange. "Dig og mig og vi to" fra farfar. 


Sådan er min hverdag i denne uge:


Skønt vejr, men savner da min lille familie lidt...

søndag den 18. maj 2014

Tur til Struer

Torsdag kom Mormor og Ege og hentede mig og Ole på Henriettevej. Jeg var ikke i top humør, da jeg frygtede en lang, varm tur med kø, kø og atter kø. Men turen gik helt uden problemer selvom Ole slet ikke sov. 
Vi kom op til oldemor i Lem til aftensmadstid og Ole følte sig straks tryg og hjemme. 
Der sov vi den første nat. Næste formiddag kørte Ole og jeg til Struer for at besøge fætter Silas og Jesper og Maj-Linn. Rigtig hyggeligt! Det største hit var nok fætter Silas's lille græsslåmaskine. Den blev der kørt meget med. 
Om eftermiddagen gik vi en tur på Silas's vuggestues legeplads:
Her ridder Ole på en bi. 

Her er det sandkassen og legetøjet der undersøges. 

Her går det hjemad i cykeltraileren. 

Hjemme hos Silas var mormor, Ege og oldemor kommet til aftensmad. Ole elskede den ovnstegte ørred og lugtede efterfølgende dejligt meget af fisk i håret;-)
Igen blev der (parallel-) leget en hel masse og det blev lidt sent inden de to knejter blev lagt i seng. Om aftenen skrev jeg eksamensopgave. 
Lørdag kørte vi i Lemvig svømmehal. Ole glædede sig helt vildt og havde da Maj-Linn havde spurgt ham om gerne ville i svømmehallen svaret "svømmehal dejlig". 
Ole var blev helt vild og overstadig da vi kom i vandet. Han plaskede og kastede sig rundt. Bassinet var bygget som en strandkant, der langsomt blev dybere. Perfekt for de små. 
På vej hjem i bilen så det sådan ud:
Skøn tur til Struer. Det må vi gøre igen:-)