mandag den 15. september 2014

Børnepasning

I dag har vi passet børn. Mange børn;-) selvfølgelig vores egne, men vi fik også to ekstra. Min veninde Mimi havde spurgt om vi ikke ville hjælpe hende og passe Lucas (2år) fra halv fire til otte. Og det ville vi selvfølgelig. Bagefter spurgte vores nabo Beatris om vi ikke kunne hente hendes yngste dreng William (4år) i børnehave da hun havde møde og ikke kunne nå det inden de lukkede kl. 17 og hendes mand ikke er hjemme for tiden (pga. arbejde). Det havde jeg tilbudt for længe siden og ville også gerne. 
Så: Jeg hentede Fie kl. 14:15. Så hentede vi to Ole kl. 14:35. Så hentede vi tre William kl. 14:50. Det gik rigtig fint. Og Martin holdt lidt tidligere fri fra arbejde og var hjemme da vi kom hjem kvart over tre... Så kom Mimi med Lucas og han lod sig aflevere uden store protester. Fie spillede spil med William. Ole og Lucas legede i haven. Og lidt indenfor. Mest parallel leg, men super hyggeligt:

Så fik vi en eftermiddagskage som Fie havde bagt med en veninde i går:

Så gik vi over i Williams have, hvor Ole er vild med at være pga. legehus og trampolin. Fie var bare så dejlig og legede med dem og de synes hun er rigtig sød - hvilket hun jo også er:-)


Klokken kvart over fem kom Beatris hjem og vi legede videre hos William til klokken seks hvor vi skulle hjem og spise - Martin havde lavet lasagne:-) 

Efter maden kom både William og hans storebror Lucas over og lege i vores have og de hyggede sig alle til kl. halv otte, hvor vi måtte lokke de små indenfor med "Biler"-filmen:

Når de først er nået denne her alder er de nærmest nemmere at passe når der er flere - det gik bare så godt og alle hyggede sig og Lucas ville næsten ikke med hjem igen da han blev hentet;-)

Ole på trampolinen

torsdag den 11. september 2014

Blandet. Tirsdag, onsdag, øtur, torsdag...

Ole i selvvalgt trøje tirsdag morgen. Trøjen er en fødselsdagsgave fra familien i Århus. 

Mandag aften fødte Cecilie. En dejlig dreng. Og Amalie er en stolt storesøster. Jeg var ude og se ham og lege med Amalie onsdag. 
(Molly fødte en dreng søndag aften - ham har vi stadig til gode at se). 


Lidt fra ø-tur:'
Færgen til Als. Anna og Ole kigger på vandet.

Man forstår at underholde - også når man spiser. 

Ole var meget vild med Laura - men mor kan da også bruges ;-)

I dag:
I dag på tur til KBH. Vi besøgte onkel Anders og jeg var et smut på uni. Her er vi gået til Frederiksberg Have og ser på elefanter!

De havde været inde men kom ud lige som vi kom for at kigge:-)





mandag den 8. september 2014

XL-burgere til aftensmad

Jeg lavede hjemmelavede burgere til aftensmad - XL-stil. De blev rigtig gode. Og der var i hvert fald mad nok(!) Kunne nok godt have sparet de kogte majs-kolber (som Ole sidde og gnaver af) og råstegte kartofler... Men det smagte jo også godt;-)

Forresten sad jeg og så lidt tv med Ole inden sengetid i går aftes. Det var en udsendelse om vores verden og forskellige folkeslag. Der var noget med nogen der boede i ørkenen og skulle finde vand. På et tidspunkt ser man en hel flok mænd bagfra ligge og bede i sandet: 
Ole: "Hvad laver de?" 
Mig: "Hvad tror du de laver?" 
Ole - meget sikker: "De spiser sand!"
Det synes jeg var lidt sødt;-)

Ø-tur til Als

Det var en hyggelig tur, hvor Ole viste sig fra sin sociale side og snakkede og legede i stor stil.
Her går han tur med Aslan (eller også går Aslan tur med Ole):



fredag den 5. september 2014

Venter spændt

Både Cecilie og Molly havde termin 29/8 men ingen af dem har født endnu..! Hver morgen tjekker jeg min telefon om der er kommet sms fra en af dem. Men nej, ikke endnu i hvert fald... Så går bare og venter spændt på at høre nyt:-) 

Og de er begge to meget gravide. 
Har lige et lille billede af Molly:
Molly - min veninde fra fødselsforberedelse med Ole. 

torsdag den 4. september 2014

Et par fra Martins telefon

Ole og mor
Morgen med ridder Ole. 
Tak onkel Anders for den flotte ridderhjelm;-)

Sætninger og hopla

Sætningerne udvikler sig. I morges da far var i krybe-kælderen og afstive vores gulv var vi lige nede og se hvad han lavede. Så sagde jeg til Ole at nu skulle vi op og spise morgenmad, og så sagde Ole til far: "Far. [Vi] kommer lige om 5 minutter. Skal op og have morgenmad. Helt sulten i maven"

Desuden har han næsten knækket koden og lært at hoppe. Her på naboen på hjørnet (Lars og Beatris') trampolin:

Med lidt god vilje hopper han da et par gange. Og trøjen har han fået af genboen Rosa;-)

onsdag den 3. september 2014

Nu fik jeg heller ikke taget billeder i dag, men så var der heldigvis lidt hjælp at hente på min mail. Min mor har sendt et par billeder fra Stærdahl-weekenden:

Vi var jo flere gravide par afsted:


mandag den 1. september 2014

Venner

Lørdag morgen stod jeg op med Ole mens Martin, Jonathan og Fie sov længe. Jeg ordnede noget med et syprojekt mens Ole kravlede ned under bordet. Så siger han "savner mine venner". Jeg spørger ham om det er Mathias han savner. Men han siger "Nej. Savner Far, Jonathan, Fie". 
;-) 
(Tror han har det fra filmen Biler, hvor hovedpersonen er lidt trist på et tidspunkt og jeg forklarede Ole at det var fordi han savnede sine venner)