onsdag den 14. maj 2014

Dagen i går

Ole kigger sig stolt i spejlet efter endnu engang selv at have valgt tøj. De stribede er åbenbart hand yndlingsbukser. De er nok også dejlige at bevæge sig i. 


Ole plukker blomster(hoveder) på vej hjem fra dagpleje. 


Han plukkede mange og knugede dem i sine små hænder. 



Hjemme. Stor krammer til far - og så over til mor.


Ole hygger på gulvet efter aftensmaden
Jeg fandt aldrig helt ud af, hvad legen gik ud på...

Og så har han lige imponeret sin dagplejer og hendes kollega i dag, hvor de var på tur. De skulle mødes foran kollegaen Dorthes hus. Da de kom gik Tina ind for at tisse. Så kommer Dorthe ud til Ole og Sandra der sidder i klapvognen og venter. 
"Dorthe, hvor Tina henne?" Spørger Ole da han ser hende. 
Hun blev maget imponeret over han kunne hendes navn, at han snakkede til hende og at han sagde en hel sætning :-)
(Dorthe er den af de andre dagplejere i gruppen som Ole ser i legestue, men normalt ikke har så meget at gøre med.)

mandag den 12. maj 2014

Opdateret

I er simpelthen så opdaterede med mine billeder, at bare jeg glemmer at tage billede én dag, har jeg ikke noget nyt at ligge op... 
Men her - I kan få et billede af mig der går hjem fra at have afleveret Ole i dagpleje:
Der er 1,5 km hver vej. Jeg gik frem og tilbage fordi vi skal have barnevognen med hjem i weekenderne - og selvfølgelig med tilbage mandag morgen. Jeg har stadig mit morgenhår og man kan se at min mave begynder at bule ud under den grå trøje. Det var et dejligt morgen vejr, så jeg havde ikke min jakke på. 

søndag den 11. maj 2014

lørdag den 10. maj 2014

Familiefoto

Familiefoto fra Farfars 70års fødselsdag
Hvem er hvem info:
Vores familie sidder til venstre. Farfar Kristian sidder ned i midten. Bag ham står Andreas, den mellemste bror som bor i Kbh. Til hans højre side står hans ældste datter EnaMarie, så hans næste Esther og neden for dem sidder konen, Karen med de to yngste Gertrud og Jens. Bag dem står den ældste bror Henrik med hans familie til højre for sig: Mads, Jannike og Julie. Det er dem der bor i Århus. 

Os fem.
Kvaliteten er lav fordi det bare er prøvbilleder. 

fredag den 9. maj 2014

Kasket-brødrene

Ole har lånt Fies nye kasket


Ole og mor gik hjem i regnvejr fra dagplejen. Ole synes det var dejligt at stikke hovedet ud og mærke regnen lidt:-)


torsdag den 8. maj 2014

Dagens billede...

...er fra i går og er taget af dagplejemor Tina:
Med sms'en:
Ole er glad og i fuld gang -han har ikke så meget brug for sin dagplejer 😉

Og så har jeg lavet mit første forsøg på at ligge en (lidt gammel) video op!!!!

Linket er:
http://youtu.be/mTldjvmESI0 

Lad mig gerne vide om det virker (tror man skal kopier det og sætte det ind i feltet, hvor Web-adressen skrives ind)

Forår med regnvejr

I morges regnede det
Så på med regntøjet. 


Og så kørte far Ole i legestue 
I legestuen brugte de formiddagen på at være ude på legepladsen og plaske i regnvand. 


Da vi kom hjem om eftermiddagen var vejret skønt. 
Efter aftensmaden plantede Ole og jeg de forspirede bønner ud. 


Ole såede lige lidt flere bønner efter jeg havde fortalt hvordan de virkede. 
Han havde meget af det rigtigt - ned i jorden og en pind, som markør - men ikke helt det med, at der er frø inde i pakken;-)

tirsdag den 6. maj 2014

Eftermiddag og aftensmad

Ja, får altid fanget ham med sut i munden, så I må tro han altid har sut, men det er altså ikke tilfældet - selvom han til tider virkelig nødigt vil slippe den;-)
Her i legehuset på legepladsen umiddelbart over for Tina. Ole viste mig derhen i dag - vi gik kun lidt forkert;-)
Forresten står han her på billedet pg sælger træstykkerne. "Køber" siger han og langer dem over disken til mig:-)


Vi cyklede forbi Rema1000 på vejen hjem og Ole fik en rød peber.
 Da vi kom hjem så den altså sådan ud..


Vores aftensmad.
Ole elsker suppe og ristede kerner. Suppen var en "tøm køleskabet" suppe som smagte så godt at jeg blev lidt stolt af den;-)
2 løg, 3 fed hvidløg, 1/2 rød peber, et stykke knoldselleri, 6 kartofler, 6 små tomater, hakket og stegt i gryden. Tilsat grønsagsbullion og vand. Så fordi jeg ville have kød-fri dag blev drysset ikke bacon-tern, som ellers også er et hit, men en stor rødbede i tern stegt i olie med salt, peber, sukker, balcamico. Smagte dejligt men manglede knas - derfor de ristede kerner;-) 
Nå, det var vist også nok om vores aftensmad;-)

mandag den 5. maj 2014

Efter weekenden

Vi havde en god weekend med både 70 års fødselsdag og konfirmation. Jeg har ikke lige nogen billeder, men det kan være det kommer. 

Nu er det hjemme igen.

Her flyver Ole med sin "kopter". 



Og her leger han i legehuset med far


Han har lige lært at sige "gider ikk" og "Hella Joof". To vigtige sætninger i hans udvikling ;-)
Første siges ofte mens han stamper let i jorden eller svinger med armene og ser meget bestemt ud. Andet er vist ikke helt så brugbart;-) men det var fordi hun var i fjernsynet og jeg sagde hendes navn - det blev så gentaget mange gange... 


torsdag den 1. maj 2014

Torsdag

Ingen børne billeder i dag - det fik jeg ikke lige taget. Var først hjemme fra uni 20 i seks og så fik vi gæster til aftensmad. Men her er til gengæld et lille billede af den spirende køkkenhave. Løgene står flot. Radiser og spinat er kommet op. Inde i vinduskarmen står der nu næsten 10 cm høje bønneplanter og der er både spiret Mamelukærmer og grønkål. Så det skal nok blive godt:-) 

Nå, fandt da lige et næsten babybillede - godt nok fra i går:
Babyen ligger inde i maven;-)