fredag den 28. november 2014

5 uger

5,1 kg og 60 cm lang. Lægen (til 5 ugers tjek i dag) havde intet at sige udover at hun er fin. Det synes vi også hun er:-)



torsdag den 27. november 2014

Fra Oldemors 80 års fødselsdag

Cecilie med Tobias, Amalie, Annasofie, Martin, mig med Thea, Anders med Karla, Niels og Katrine med Mathias. 

Thea ved onkel Jesper

Ole ved Farfar

Thea ved Flora

Ole ved desserten 

Fie og Farfar

Ole hyggede sig bare SÅ meget og legede rigtig godt. Meget af tiden med Flora eller Fransiska som her på billedet. Thea tog det i stiv arm og sov og spiste mest;-)




tirsdag den 25. november 2014

Blogger

Har været inde i en lidt stille periode rent blog-mæssigt. Men her kommer lidt:

Ole i skoven med dagplejemor Tina og de andre børn (undskyld den ret ringe billedekvalitet):
Det er forresten en flot ny gammel flyverdragt vi har været så heldige at arve:-)

Thea og jeg holder i hånden;-)


Ole og Fie finder julepynt frem. 


Thea er så småt begyndt at smile




onsdag den 19. november 2014

"Kan hjælpe mig store mennesker?"

...sagt af Ole til mig, far og farfar, da vi sad og spiste aftensmad og han gerne ville have hjælp til at tage mere. Ret sjovt! Han har brugt frasen "store menneske(/r)" flere gange siden også. 
Farfar og Thea 

Far med sine (sovende) piger

Ole og farfar leger med togbane 



Thea i strik-kjole og med sin zebra Ziggy-Bowie



torsdag den 13. november 2014

Og så var bedstefar...

... Og Pernille på besøg i dag. Super hyggeligt og afslappende:-) 
Bedstefar og Ole legede som altid godt sammen:

Bedstefar med børnebørn:

Fem minutter i sengetid:

Tak for en dejlig dag:-)

Mest om Thea

Ole var glad for at se Thea da vi kom hjem om aftenen efter vores Københavnertur:

Thea vokser. Hun er helt vild med at kigge på lys - helst ud af vinduet, men ellers også bare på en lampe. Hun er blevet god til at holde øjnkontakt og for et par dage siden begyndte hun at række tunge tilbage når jeg rækker tunge til hende. I går/dag smilede hun for første gang bevidst - er vi ret overbeviste om. Martin var nede og skifte hende i nat og så smilede hun til ham. Vi læste om det på nettet og normalt smiler de omkring 6 ugersalderen - Thea er jo kun 3 uger - men som der stod bagefter så er der jo forskel på om de er født 3 uger før termin eller 2 uger efter... Thea er jo født næsten 2 uger efter og på den måde er hun nærmest 5 uger - så tænker det godt kan passe at hun så småt begynder at smile til os;-)

Har dog ikke fanget det på kamera endnu. Så I må nøjes med:
Thea 

Thea og Ziggy-Bowie (zebraen)

Theas fine fødder



Thea og mor på tur til København

Jeg havde ikke set min niece Karla endnu, så tirsdag formiddag pakkede jeg Thea i klapvognen og tog imod Vesterbro, København. Bedstefar og Pernille kom til eftermiddagskaffe. 
Her sidder bedstefar med de to piger:
Det er lidt skørt men nu er Thea allerede den store kusine. Hun er jo et kilo tungere og 6 cm længere end Karla. Og hold nu op, hvor er Karla også bare sød:-)

Ja, de var altså ikke vågne samtidig på noget tidspunkt.... 

Her sover Thea hos Pernille. 


mandag den 10. november 2014

Sover

Selvom hun er meget vågen sover hun heldigvis også stadig meget:


søndag den 9. november 2014

Vores tid

Lørdag til søndag havde vi besøg af Martins kammerat Bo (kokken) fra København og hans dreng Bertram som fylder 3 til december. Lørdag var de to drenge mest efter hinanden men søndag legede de godt sammen:

Vores to seje drenge med røde bukser og stribet trøje:

Ole er stadig glad for sin lillesøster. Først da han så hende og den første uge ca. tog han hende i hånden og sagde "kilde kilde". Ved ikke helt om det var ham der kildede hende eller hendes små hænder der kildede ham. 
Nu kommer han ofte hen når jeg sidder med hende og lægger sit hovede ned til hendes og putter lidt. Eller aer hende på hovedet og dutter hende med en finger på næsen. Eller tager hende lidt i hånden. Han er opmærksom på hende når hun siger lyde og vil flere gange om dagen gerne lige hen til hende og pusle lidt om hende. 

Thea trives. Hun er begyndt at være mere vågen, hvilket er skønt. Vi nyder at lære hende bedre at kende hver dag:-) 


Lige nu

...ser det sådan her ud hjemme hos os:
Vi hygger på sofaen. 
Ellers er her stille for de andre er på tur på en legeplads...