torsdag den 23. oktober 2014

Gravidstatus

Status:
-11 dage over terminsdato. Med Ole lå jeg i fødsel nu. Nu går jeg bare lidt rastløs rundt herhjemme ;-)
-Er ved at have vænnet mig til tanken om at skulle sættes igang i morgen. 
-Er også ved at have vænnet mig til at hun bliver stjernetegn skorpion og ikke vægt. 
-Er ved at have hul i alle de underbukser jeg har kunne passe under graviditeten - og de er endda ved at være for små.
-Er begyndt at få godt ondt i bækkenet om natten fordi det løsner sådan op. 
-Er begyndt at få vand i ben og hænder. 
-Synes stadig det er helt og komplet ufatteligt at der kommer et barn mere.
-Glæder mig samtidig helt vildt meget. 

Konklusion: 
Nu må baby gerne komme ;-)



Bedsteforældre-dag

Der arbejdes i regnvejr (tirsdag)

I går var der bedsteforældre dag i legestuen. Mormor kom og hentede Ole kl 08:30 og sammen gik de ned i legestuen. Da Ole først lige havde forstået hvad der skulle ske glædede han sig til at komme afsted med Mormor i hånden. Bedstefar kom direkte fra toget fra Sjælland ned i legestuen kvart over 9. Så hyggede de sig et par timer med snak, boller og leg.
Kl. 11 var arrangementet slut og Ole, Bedstefar og Mormor gik hjem. Martin og jeg var på hospitalet til "nu-er-du-gået-over-termin"-tjek. Og alt så fint ud. Vi kom hjem ca. halv 12 og så spiste vi alle frokost sammen inden Mormor kørte hjem igen. Bedstefar blev helt til efter aftensmaden og tiden gik godt med middagslur, leg, spisning og bare generel hygge og samvær. Her sidder Ole og Bedstefar og leger med Playmobil- og Dublo-Lego-mænd.
Tak for en god dag:-)


lørdag den 18. oktober 2014

Aftenhygge med mor

Ole har bare været så god til at lege hele dagen. Han har virkelig nydt en stille hjemmedag. 
 
Og her til aften, hvor det bare var Ole og mig der var hjemme lavede vi popcorn i gryde - med glaslåg. Det var sjovt at se! Dog er popcorn af 1dl vist lige i overkanten til os to;-) vi lavede mango-smoothie til. Og så hyggede vi med puslespil. Og kom lidt sent i seng - men hele dagen har været lidt sen, så det passede nok meget fint;-)

Maven er stor

Lige et par mavebilleder. Mon snart hun kommer?


onsdag den 15. oktober 2014

Fra Martins telefon...

Børn. 
Den ene gemmer sig lidt endnu...
Jeg var ret tålmodig dagene op til termin og på termin. I dag synes jeg godt hun må komme. Martin mindede mig om at jeg kun var gået 3 dage over.... Ja okay - det kan vist ikke betale sig at være utålmodig. Gik jo 11 dage over med Ole...

Og her er søde Fie:

Og Ole der er mega sej med Fies kasket:
(I virkeligheden misser han med øjenene på grund af blitzen på Martins telefon;-)

Halloween

Glædelig Halloween

Processen påbegyndes...

Der arbejdes seriøst...

...og dybt koncentreret

Slutteligt

Lidt lidt

Har ikke så fantastiske billeder. Her et par lidt uskarpe af Ole på vej i dagpleje, hvor han gerne ville gå. 

Og her resultatet af vores kastanje-indsamling. Både Fie, Laura (nabo), Jonathan, Ole og jeg var igang. 

fredag den 10. oktober 2014

Kastanjer (og lidt fler sy-projekter)

Med Ole og Fie i parken og samle kastanjer. Har aldrig set SÅ mange kastanjer ved ét træ. Vi samlede flere kilo - posen i baggrunden blev flydt halvt op - og der var stadig masser tilbage til andre børn;-)


Så i morgen skal vi være kastanje-kreative ;-)

Og i går syede jeg dem her i helt lille nyfødt størrelse. 
Det grå stof er fra en gammel sweat-shirt af min som var blevet helt skæv.  

Tina har forresten også rost hjemmeskoene og sagt de var virkelig praktiske og funktionelle ovenikøbet;-) 

torsdag den 9. oktober 2014

Video

En lille video på vej hjem fra dagpleje


(Skriv gerne en kommentar, hvis der er problemer med afspilningen)

onsdag den 8. oktober 2014

Hjemmesyede sutsko

Ole manglede hjemmesko. Og hvad gør man så? Man sætter sig da ved symaskinen...!
I kan tro jeg er stolt over resultatet;-)
Læder bund (læderrester fra mor), lækkert ternet for med 25% uld (arvet fra Mette Hastrups søster), sorte stofrester (af Martins, som blev tilovers efter han syede gardiner til Jonathans klasselokale i børnehaveklassen). Elastik i kanten og det orange mærke er faktisk lavet af stof-gavebånd fra Magasin. = Gratis sko. 

Og lige et lille bevis på at jeg selv har syet dem;-)

Jeg har selvfølgelig ikke fundet på det hele selv. Inspiration og vejledning kommer herfra:
 http://www.laralil.dk/2012/01/babysko-diy.html