torsdag den 10. april 2014

onsdag den 9. april 2014

Lidt blandet fra Martins telefon

Ole og Jonathan slapper i sofaen 


Lilje og Ole leger



Ole reder hår 



Ole drikker vand



Annasofie og lille fætter Jens i København 



Jonathan læser Peter Pedal for Ole 

Blomster og weekend

Blomster fra Martin. Han fik Ole ud i gangen - jeg sad i stuen - og så kom Ole - Stolt- ind med buketten og gav mig den :-)

Overnatning på Højskolevej:
Ole og onkel Anders ser Bamse og Kylling en søndag morgen.Og det er god underholdning:-)


Ole og onkel Anders legede med play mobil. Her afprøver Ole lige play mobil mandens hat - og den passer fint:-)

fredag den 4. april 2014

Snart sætninger

Når Ole fortæller lyder det ofte sådan her:
"Loft, loft, loft. Mormor. Pinde."
Eller
"Fugl. Ole. Mad." 
Altid efterfulgt at en gevaldig mimik eller et spændt ansigtsudtryk:-)

Første historie er om da vi var hjemme hos mormor var hun oppe på pileloftet og åbnede en lem i gavlen og kastede mange bundter med pil ud på jorden. Meget spændende oplevelse at hun pludselig stod helt deroppe og kastede ting ud. 

Anden historie er om at Ole og jeg havde spist frokost på havetrappen, Ole havde en lille kvart med figenpålæg tilbage, men kunne ikk rigtig spise den, så den stod på trappen mens vi var henne i hjørnet af terressen og grave i sand. Så landede der to alliker i haven - og jeg holdt godt øje med den ene, for den bevægede sig langsomt henimod maden. Pludselig kom den anden flyvende, hapsede maden i sit næb, (selvom jeg prøvede at råbe op) og fløj op på taget sammen med dem anden. Der sad de så lidt og grinede inden de sikkert fandt et sted at dele byttet;-)

Det skal også lide siges at udtalen ikke er så tydelig som når man skriver det. Man skal tit vide hvad han snakker om for at kunne forstå det;-)

Det er SÅ vildt!!!

Men her er den lille ny nummer 2!
Vi har været til scanning i dag og det et jo en helt igennem vild oplevelse! 
Inden kan man gå og tænke alle mulige skøre scenarier - lige fra "hvad nu hvis det slet ikke er nogen!" til "hvad nu hvis der er to!"
Og så kommer hun det kolde gel på ens mave og man holder øje med den sorte skærm. Hun sætter scanneren på maven og så toner der noget gråt ubestemmeligt frem på skærmen. Pludselig ændrer billedet sig og dér ligger et lille barn!! Ens egen lille bitte baby!!
Og den er jo fuldt ud som den skal være! Arme, ben, hænder, fødder, hoved, krop, næse, mund. Det hele! Den mangler bare at vokse sig seks gange så lang. Og tage ca. x95 på i vægt!!!
Den bitte er nemlig nu ca 9cm med ben og vejer omk. 40g. 
Hende der scannede var flink. Men det gik stærkt. Og hun gjorde ikke så meget ud af det billede vi fik. Men alting så godt ud, og var som det skulle være.  Og vi fik den endelige terminsdato: 12/10/2014 - men jeg går jo sikkert over tid;-) 

Bedsteforældre

Leg hos mormor

Frokost hjemme i haven med bedstefar


mandag den 31. marts 2014

Sang og humor

Her den anden dag, mens Ole og jeg var alene hjemme:

Jeg sad og syede nogle bukser til Ole - var kun nået til klippestadiet - Ole kravlede op på skamlen, som stod på den anden side af bordet og stillede sig på trinnet og begyndte at synge. Det er ikke med tekst, men han gør sig umage både med mimik og stemme. 
Han stod længe og sang - afbrudt af mindre råb. Så sødt. 
(Da jeg lige ville filme lidt stoppede han selvfølgelig;-)
Fik dog dette billede, hvor han synger:
Man kan godt se han går op i det. 



Senere sad vi og spiste frokost. Ole var færdig og sad og legede med en Dublo-mand og en Play-mobil-pige. Så tog han manden. Sagde "prutte". Stak mandens bagdel op til sin næse. Tog den hurtigt væk igen mens han rynkede på næsen og sagde "aaaaddd". Han viftede endda med den ene hånd for at få lege-prutte-lugten væk! Hehe...
Jeg grinede mega meget og Ole synes også selv det var sjovt. Så det gjorde han nogen gange med både pigen og manden og jeg skulle også prøve at lugte. 

Det er sjovt at han nu kan lege lege på den måde...

søndag den 30. marts 2014

Søndag i foråret

Vi ville have været på havnen og spille basket, men der var loppemarked, så man kunne ikke komme til kurvene. Så er det godt vi har en dejlig skole tæt på. 
De store øvede kast - Martin og jeg fik også et par skud. 


Ole øvede fodbold. "Spark" siger han så. 



Vi havde en fodbold og en basket med og så skiftedes vi lidt. Mest Jonathan og Annasofie. Martin og jeg samlede også lidt skrald op der lå og flød...


Børnene med deres bolde. 

Eftermiddag i egen have 
Ole og far hygger. 

Ole graver i sandkasse og fylder sand i (last)bilerne. 

Martin fortsætter med byggeprojektets næste del. Udgravning - første etappe er at fjerne fliser. Han havde ellers tænkt han ville vente lidt, men det kriblede i fingrene på ham for at lave mere...







torsdag den 27. marts 2014

Så kom de to store

Og Ole var svær at lægge her til aften, så da jeg kom ned så det sådan ud:
Martin var til generalforsamling på Friskolen City Odense. 
(Og ja, Fie sover;-)

Fantastisk far

Igår da Ole skulle have børstet tænder ville han ikke og var sur. Græd allerede inden tandbørsten nærmede sig hans mund. Men så tog farmand over og fik vendt den totalt rundt så han 30 sekunder senere lå og grinede mens han fik børstet tænder for fulde drøn. Fantastiske far. 

(Han fortalte at de skulle fange Karius og Baktus og så børstede han i små ryk med fulde fart:-) Det var et hit og Ole lå selv og grinede og sagde "fan'e")