onsdag den 27. maj 2015

Pinse

Thea har fået sin første tand..! 25/5 opdagede jeg at den lige var brudt igennem. Man kan som mor nærmest være lidt stolt over det - hvilket er lidt skørt, da en tandfremkomst jo er noget hverken hun eller jeg kan have nogen indflydelse på...
Thea og Farfar leger med Dublo

Ole og Farfar bygger garager til bilerne. 
Ole kan forresten tælle til 12 ;-)

søndag den 24. maj 2015

Thomas Tog

Ann-Ka havde lokket os med på jernbane museet til Thomas Tog dag i fredags.  

Det var okay. Dog lidt larmende synes Ole. 

Mathias var ikke helt tryg ved Thomas Tog og vi gik hurtigt ind på museet igen. 

Thea og Anton side om side i barnevognen. 

Ole med et lille Thomas tog. 

Mathias og Ole deler en slush-ice. 

En træt dreng på vej hjem fra banegårds museet. Vi havde virkelig hygget os:-)









fredag den 22. maj 2015

Thea og leverpostej

Thea øver sig i at spise leverpostejshapsere. Det faktisk går helt godt;-)



Ole i regnvejr

Mormor og Ole på vej hjem fra børnehaven i regnvejr. 

Den lille Ole med paraplyen 
På vej hjem fra børnehave en anden dag i regnvejr. 

Paraplyen med den lille Ole...


torsdag den 21. maj 2015

Thea er glad

Thea er glad 

Og har lært at sidde selv

Og er begyndt at klappe


Sød pige 



tirsdag den 19. maj 2015

Kr. Himmelfartsferie del 2

Fredag morgen mødregruppe på legeplads ved Fruens Bøge med både store og små børn. 
Her er jeg på vippen med Esther og Villas og Ole og Agnes. Vi havde det rigtig sjovt. 


Der var også tid til afslapning og spisning i skyggen. Som jeg vist har sagt før har jeg verdens bedste mødregruppe:-)

Om aftenen kom Luise, Marie og Kathrine fra geografi på besøg fra København. Jeg hentede dem ned til min mor, så jeg ikke var alene om de to små, madlavning, gæster og det hele. 
Aften gåtur Ole-mig-Kathrine-Marie og smuk blomstrende raps-mark. 

Gruppe-selfi ;-)
Luise-mig-Kathrine-Ole-Marie. 
De var der fra fredag til lørdag. 

Mor og børn

Søndag stod Thea tidligt op - og derfor også hendes mor. Her hygger vi på køkkengulvet. 

Så stod der flere børn op og vi gik i gang med morgenmad. Amalie var der fra lørdag til søndag. 

Og så fik vi hilsen fra ham her, der var på ferie med sin far og brødre i London. Martin, Andreas, Henrik, Kristian. 







Kr.himmelfarts ferie del 1

Ansigtsmaling i børnehaven. Han er spiderman med sine yndlingsfarver gul, blå og rød. 


Spiderman alias Ole på gåben hjem fra børnehave. 

Thea i skyggen under æbletræet i haven:-)

Fie malede Ole med ansigtsmaling igen torsdag:
Tror Ole synes han var ret sej..!


søndag den 10. maj 2015

Ugler i børnehaven

I fredags kom der en dame på besøg i børnehaven med hendes to ugler. Det var ret spændende. Martin afleverede Ole, så han så dem også. 
Ole med den store ugle i baggrunden. 

Den store flotte(!) ugle.

Pædagogen Lone med den lille ugle på skulderen. 

Mig og ungerne

Lidt billeder fra da vi besøgte bedstefar:-)
Ole og jeg bygger en kirke med klodserne. 

Thea får for en kort bemærkning lov at låne Oles politihest. 

Thea får klippet det lange "fistel-hår" i nakken og bag ørene. 

Ole og jeg bestiger bjerge. 


fredag den 8. maj 2015

Lidt flere billeder

Ole på vej i legestue - inden han startede i børnehave...!

Alle børnene fra min fantastiske mødregruppe
Emmely, Bertram, Thea, Nete, Dagmar

Farvel i dagplejen. Han havde et hjerte på hånden og jeg spurgte ind til det. Ham fortalte at det havde Tina tegnet og så sagde han "Det betyder kærlighed":-)

Hjem efter første dag i børnehave. 

Efter trejde dag i børnehave faldt han i søvn foran fjernsynet kl. kvart over fire, sov til kvart i otte, fik mad og blev gjort klar og kom så i seng kl ca ti. 
Det samme skete i går, torsdag, hvor han faldt i søvn kl. fem og sov til i morges kl syv, kun afbrudt kl. 02-03, hvor han var oppe og få en portion havregryn;-) Det er fordi han springer sin middagslur over...

Thea elsker mad. Her til mødregruppen i går.