torsdag den 30. oktober 2014

I går og i dag

I går
Afslappet eftermiddag

Far skifter 

På pudslebordet. Med rosen fra naboen. 

Første tur i barnevognen. 

Til Halloween-middag hos naboen i går aftes. 

Hos Lis


I dag
Far i hyggelig stund med de to yngste. 

Mor og Ole afrimer fryser. 

En velfortjent is efter veludført arbejde. 

Leg med traktor. 

Fie laver armbånd af elastikker. 

Træt på sofaen

Yndlingsbeskæftigelsen er helt klart at sove...

Men man kan også være lidt vågen. 



onsdag den 29. oktober 2014

Bedstefar på besøg

Tirsdag kom bedstefar på besøg igen
Og hilste for første gang på den lille nye pige.

Bedstefar med barnebarn nummer 3 på armen. 

Bedstefar og Ole legede længe på PlayMobil-borgen. 

Vi sluttede aftenen af med lidt æblekage og noget af Oles yndlingsfilm "Biler" med Lynet McQueen. 




tirsdag den 28. oktober 2014

Den lille nye pige

Hos Mormor

Lillesøster hos sin storebror

Ole er glad for hende. Vil gerne ae hende og holde hende af og til. Men han gider heller ikke snakke om hende hele tiden og er stadig god til at lege selv. Nogen gange når der kommer gæster peger han hen mod hende og fortæller at det er lillesøster. Og så viser han hvordan de skal ae hende:-) vi har snakket om at man gerne må ae hende og prikke hende på næsen men ikke i øjenene. Indtil videre går det over al forventning :-)

Søstre

Den anden gode storebror

Hun sover meget. Spiser meget. Og er lidt vågen af og til, hvor hun er meget opmærksom. Hun sover hele natten, så det er dejligt:-)



søndag den 26. oktober 2014

Gæster i weekenden

Besøg:
Laura og Magnus 

Stemningsbillede af mange på besøg:

Så glemte jeg desværre at tage et eneste billede på 2.dagen, hvor ellers både Mimi, hendes to drenge og hendes kæreste var på besøg. Og Cecilie, Andreas og deres Amalie og Tobias (som nu er 7 uger -som tiden flyver!) samt Marianne og Hans-Jørgen. Så det må I tænke jer til;-)

Søndag (idag) kom hele Martins familie. 
Jens, Gertrud, Esther, EnaMarie, Karen og Andreas fra Kbh og Mads og Julie og Henrik fra Århus. Som en glædelig overraskelse var Farfar også med..! Ole blev helt overrasket og vildt glad da han opdagede ham og løb hen og gav ham en kæmpe krammer. Der er altså et eller andet over bedsteforældre. 

Her hos farfar og Julie

Hos Julie 

Hos onkel Henrik

Stemningsbillede:
Vores lille ny ligner heldigvis sin storebror og lægger sig bare til at sove når det hele bliver lidt for hektisk omkring hende... 

En dejlig dag. Skønt med mange gæster. 
Og så havde vi også nogen hyggelige timer hvor vi bare var os selv i dag:
Her hos fantastiske storebror Jonathan



fredag den 24. oktober 2014

Lillesøster

Jonathan og lillesøster

Vores to ældste og den yngste


Fie og lillesøster

Vores to piger

Far og datter

Far sover middagslur sammen med vores lille nye datter

Far - mor - barn
Martins blå øje skyldes dog ikke at jeg har slået ham, men en støvle i en fodboldkamp i tirsdags ;-)

Ole og mor laver grimasser

Billeder fra 01-09-14 der bare har ligget på mit kamera






Ny baby


Det blev en pige. Hun blev født om natten kl. 2:28. Og havde en vægt på 3800g og en længde på 54cm. Det er 1 cm længere end Ole og 50 gram mindre. 
Hun græd da hun kom ud men 5 min efter ammede hun med fuld styrke. Vi nåede kun at være på fødegangen en time inden hun kom ud, så det gik lidt stærkt... Det startede med lidt plukkeveer omkring kl. 18. Kl. 22 gik det så småt over i rigtige veer og vi ringede efter mormor der kom kl 23. 
01:07 satte Martin og jeg os i bilen og kl. ca halv var vi derude på fødegangen. Ind på stuen. Så gik vandet og jeg var 8-9 cm åben og så skulle der presses og så kom hun sørme ud!! Jeg nåede slet ikke at få hverken ilt, akupunktur eller lattergas som jeg fik sidst. Så hun er født "all naturel" ;-)
Tilgengæld fik jeg akupunktur i øret og bedøvende gel, da jeg skulle sy'es lidt bagefter. Samt en afslappende nål i panden, da jeg rystede ret meget lige efter. Det virkede fint. 

Ny baby




Ny baby