lørdag den 18. oktober 2014

onsdag den 15. oktober 2014

Fra Martins telefon...

Børn. 
Den ene gemmer sig lidt endnu...
Jeg var ret tålmodig dagene op til termin og på termin. I dag synes jeg godt hun må komme. Martin mindede mig om at jeg kun var gået 3 dage over.... Ja okay - det kan vist ikke betale sig at være utålmodig. Gik jo 11 dage over med Ole...

Og her er søde Fie:

Og Ole der er mega sej med Fies kasket:
(I virkeligheden misser han med øjenene på grund af blitzen på Martins telefon;-)

Halloween

Glædelig Halloween

Processen påbegyndes...

Der arbejdes seriøst...

...og dybt koncentreret

Slutteligt

Lidt lidt

Har ikke så fantastiske billeder. Her et par lidt uskarpe af Ole på vej i dagpleje, hvor han gerne ville gå. 

Og her resultatet af vores kastanje-indsamling. Både Fie, Laura (nabo), Jonathan, Ole og jeg var igang. 

fredag den 10. oktober 2014

Kastanjer (og lidt fler sy-projekter)

Med Ole og Fie i parken og samle kastanjer. Har aldrig set SÅ mange kastanjer ved ét træ. Vi samlede flere kilo - posen i baggrunden blev flydt halvt op - og der var stadig masser tilbage til andre børn;-)


Så i morgen skal vi være kastanje-kreative ;-)

Og i går syede jeg dem her i helt lille nyfødt størrelse. 
Det grå stof er fra en gammel sweat-shirt af min som var blevet helt skæv.  

Tina har forresten også rost hjemmeskoene og sagt de var virkelig praktiske og funktionelle ovenikøbet;-) 

torsdag den 9. oktober 2014

Video

En lille video på vej hjem fra dagpleje


(Skriv gerne en kommentar, hvis der er problemer med afspilningen)

onsdag den 8. oktober 2014

Hjemmesyede sutsko

Ole manglede hjemmesko. Og hvad gør man så? Man sætter sig da ved symaskinen...!
I kan tro jeg er stolt over resultatet;-)
Læder bund (læderrester fra mor), lækkert ternet for med 25% uld (arvet fra Mette Hastrups søster), sorte stofrester (af Martins, som blev tilovers efter han syede gardiner til Jonathans klasselokale i børnehaveklassen). Elastik i kanten og det orange mærke er faktisk lavet af stof-gavebånd fra Magasin. = Gratis sko. 

Og lige et lille bevis på at jeg selv har syet dem;-)

Jeg har selvfølgelig ikke fundet på det hele selv. Inspiration og vejledning kommer herfra:
 http://www.laralil.dk/2012/01/babysko-diy.html

tirsdag den 7. oktober 2014

Weekenden

Fredag kørte vi med min mor til Kbh. Hun skulle besøge Anders og Sidsel og vi lånte bilen videre op til Bedstefar og Pernille. 
Her hyggede vi og slappede af og fik god mad indtil lørdag, hvor vi kørte til fødselsdag på Amager. 
Bedstefar og Ole læser om maskiner og traktorer:
Ole synes bøgerne var meget spændende og læste de samme to først mange gange med Pernille, så nogen gange med mig og tilsidst en del gange med Bedstefar:-)

På Amager var der fødselsdag for fætter Jens 1år, kusine Gertrud 5år, og kusine Esther 8år. 
Super hyggeligt og fordi vi blev og sov nåede der også at falde lidt mere ro på og de voksne nåede at få snakket og hygget. Her spiller Andres fra sangbogen mens han og Martin synger. 
Karen og jeg sad og snakkede og nød musikken:-)
Dagen efter legede Ole rigtig godt med først Ena Marie (12år) og derefter længe med Esther og Gertrud. Så hyggeligt at han ikke var så vild med at skulle hjem;-)
Men da vi først kom ud i bilen og over til Anders og Sidsel og Mormor var det bestemt også godt:-) Han legede med terninger og lyssværd som han plejer. Og så spurgte han efter elefanterne som vi jo var henne og se sidst. Dem ville han gerne have været henne ved igen;-) Da jeg fortalte at dem skulle vi ikke hen til denne her gang spurgte han efter en fersken - som han havde fået to af sidst han var her:-) God hukommelse. Ting må gerne være som de plejer;-)
Efter frokost kørte vi hjem til Fyn. 



fredag den 3. oktober 2014

Havehygge og skabsombygning

Jeg sidder på kanten af (naboens) trampolin og strikker

Imens hopper og leger Ole




Og her til aften fik jeg færdiggjort et projekt der var lidt mere besværligt end først antaget - sat to nye hylder i skabet så vores store børn kan have to hylder hver
Så er der plads i skabet under puslebordet til lillesøsters tøj:-)

torsdag den 2. oktober 2014

Biblioteket og byggeri

Ole og Sandra på vej til biblioteket tirsdag  sammen med Tina. Her venter de på bussen. 

Martin fik sin ven Martin til at hjælpe med at sætte det svære vindue og døren i. 

Det sidste vindue satte han selv i i dag
Og så fortsatte han med beklædningen. 


Det er dejligt når det rykker noget og han var godt tilfreds i dag:-)