Jonathan - Magnus (nabodreng) - Far - Ole
tirsdag den 15. april 2014
søndag den 13. april 2014
Sanseudstilling på Brants klædefabrik
Ikke billeder af fantastisk høj kvalitet, da de er taget med min telefon i dårligt lys, men måske kan man alligevel få et indtryk af vores dejlige formiddag på sanseudstilling.
Gang med uv-lys og spejle, hvor man kan sende små hvide bolde rundt i rørene (til venstre) ved hjælp af luft. Annasofie, Martin og Ole.
Her sender man boldene op.
Det var klart Oles yndlingsbeskæftigelse at putte de små bolde ind i hullerne i rørene, så de fløj op og rundt i systemet. Fie var imponeret over hvordan det hvide lyser op i uv-belysning.
Jonathan og Kristians (en ven fra klassen, som var med) yndlingsbeskæftigelse var at byggede huse og mure med pude-klodserne.
lørdag den 12. april 2014
fredag den 11. april 2014
I dag
Vi var til forårskoncert med Fies kor (og 9 andre kor fra Odense). Super godt.
Man kan se hele udsendelsen gratis på TV2's hjemmeside.
torsdag den 10. april 2014
onsdag den 9. april 2014
Lidt blandet fra Martins telefon
Ole og Jonathan slapper i sofaen
Lilje og Ole leger
Ole reder hår
Ole drikker vand
Annasofie og lille fætter Jens i København
Jonathan læser Peter Pedal for Ole
Blomster og weekend
fredag den 4. april 2014
Snart sætninger
Når Ole fortæller lyder det ofte sådan her:
"Loft, loft, loft. Mormor. Pinde."
Eller
"Fugl. Ole. Mad."
Altid efterfulgt at en gevaldig mimik eller et spændt ansigtsudtryk:-)
Første historie er om da vi var hjemme hos mormor var hun oppe på pileloftet og åbnede en lem i gavlen og kastede mange bundter med pil ud på jorden. Meget spændende oplevelse at hun pludselig stod helt deroppe og kastede ting ud.
Anden historie er om at Ole og jeg havde spist frokost på havetrappen, Ole havde en lille kvart med figenpålæg tilbage, men kunne ikk rigtig spise den, så den stod på trappen mens vi var henne i hjørnet af terressen og grave i sand. Så landede der to alliker i haven - og jeg holdt godt øje med den ene, for den bevægede sig langsomt henimod maden. Pludselig kom den anden flyvende, hapsede maden i sit næb, (selvom jeg prøvede at råbe op) og fløj op på taget sammen med dem anden. Der sad de så lidt og grinede inden de sikkert fandt et sted at dele byttet;-)
Det skal også lide siges at udtalen ikke er så tydelig som når man skriver det. Man skal tit vide hvad han snakker om for at kunne forstå det;-)
Det er SÅ vildt!!!
Men her er den lille ny nummer 2!
Vi har været til scanning i dag og det et jo en helt igennem vild oplevelse!
Inden kan man gå og tænke alle mulige skøre scenarier - lige fra "hvad nu hvis det slet ikke er nogen!" til "hvad nu hvis der er to!"
Og så kommer hun det kolde gel på ens mave og man holder øje med den sorte skærm. Hun sætter scanneren på maven og så toner der noget gråt ubestemmeligt frem på skærmen. Pludselig ændrer billedet sig og dér ligger et lille barn!! Ens egen lille bitte baby!!
Og den er jo fuldt ud som den skal være! Arme, ben, hænder, fødder, hoved, krop, næse, mund. Det hele! Den mangler bare at vokse sig seks gange så lang. Og tage ca. x95 på i vægt!!!
Den bitte er nemlig nu ca 9cm med ben og vejer omk. 40g.
Hende der scannede var flink. Men det gik stærkt. Og hun gjorde ikke så meget ud af det billede vi fik. Men alting så godt ud, og var som det skulle være. Og vi fik den endelige terminsdato: 12/10/2014 - men jeg går jo sikkert over tid;-)
Abonner på:
Opslag (Atom)



















