onsdag den 26. februar 2014

Løven til fastelavn

Oles mor syntes han skulle være løve til fastelavn. Meget belejligt spiste vaskemaskinen et stort hul i min karrygule cardigan, som jeg så syede om til løvebluse og -hale til Ole: 





Bemærk det lille ører der titter op i manken;-)

Jeg burde nok ha syet manken længere ned omkring halsen, men ellers synes jeg det blev meget godt;-) 

Og så fik jeg dette fra Tina:

Sammen med en SMS om at han var blevet kattekonge ;-) 
Og han var vist lidt betuttet ved hele situationen;-)



Tilbage i dagpleje efter ferie

Ole var meget glad for at se sin dagplejemor igen - og hun for at se ham. Hun sendte mig dette selfie de havde taget:

Besøg hos bedstefar

Bedstefar og Ole kigger på alle bedstefars fine ting. 

Og vi går tur


Ole er tydeligvis glad for at være på besøg hos bedstefar, og der gik ikk mange øjeblikke fra vi kom til han følte sig hjemme. 

På vejen hjem i toget lærte han at suge i sugerør, da vi havde fået to små kakao-brikse med til turen. 




mandag den 24. februar 2014

Hjemme igen

Super dejlig lille ferie hos Bedstefar, hvor Ole lærte at sige "bedste" -men kunne ikk helt finde ud af at koble det sammen med "far" til et sammenhængende ord, selvom "bar" ellers også er en del af ordforrådet... 
Han var selvfølgelig også glad for at være hjemme igen, hvor han legede det meste af aftenen. Her har han Fies Cirkeline-dukke i bad:

En anden ting jeg er nødt til at fortælle, men altså ikke fik noget billede af er, at han efter aftensmaden fandt et lille hæfte med spilleregler til et spil han tit leger med. Så tog han hæftet og satte sig op i sin lille lænestol - og begyndte at læse højt for sig selv! Han kørte sin lille finger henover siderne mens han snakkede løs i et jævnt volapyksprog. SÅ sødt :-)

onsdag den 19. februar 2014

Ole og Farfar

På gaden i Thisted. 

Hos Farfar

Trætte i sofaen

Mundharmonika -Ole kan sagtens spille

Solbriller. Jonathan hjælper med at få dem rigtigt på, for det er lidt svært 

torsdag den 13. februar 2014

Hjemme med mor

Ole havde dårlig mave i går og i nat, så han blev hjemme med sin mor i dag. Det var hyggeligt :-)





Og så fordi Tina var har været syg var Ole i gæstedagpleje tirsdag og onsdag hos en anden fra dagplejegruppen, som hedder Annette (ikke den gamle Annette).
Det gik over al forventning og vi fik dette billede af en glad Ole:



tirsdag den 11. februar 2014

Det eneste billede jeg fik taget fra en ellers dejlig weekend:
Amalie og Ole. 
Tillykke til Amalie som skal være storesøster til august! 

søndag den 9. februar 2014

Lægen i fredags

Så havde vi endelig - langt om længe - fået bestilt tid til 15mdr. vaccination. Fredag holdt hans dagplejer fri og da jeg også havde fri, var det en perfekt dag, og han fik tid lige inden han skulle sove til middag. Men et par timer før, da vi hyggede derhjemme begyndte han pludselig at græde - jeg tolkede det som træthed men han kunne slet ikk finde ro og var også ked af det i barnevognen. Da vi igen sad i sofaen tog han sig til sine øre og græd. Så fik jeg ændret tiden ved lægen til tjek af ører.
Han havde kylling med, og lægen var bare så sød og god til børn. Først undersøgte han kylling. Lyttede til den på både maven og ryggen. Og så kiggede han kylling i ørene pg konstaterede at kylling havde det godt. Så var det oles tur og han sad helt betaget og lod sig undersøge. Han havde væske på begge øre, men ingen mellemørebetændelse. Så gik vi ind til sygeplejersken og fik vaccination. Ikke rart, men han tog så flot. Og kylling passede på ham:
Umiddelbart efter lægebesøg.