fredag den 15. januar 2016

Julen 2015

En gåtur i friskt vejr ned til Friskolen City Odense.
Et lille kys 

Fie tog en slapper i klapvognen, mens Jonathan øvede Basket Ball, som han er ret skrap til :-) 

Juleaften var bare SÅ hyggelig. Vi var os seks og Farfar og Bedstefar og Pernille
Afslappet stemning, god og ikke for tidskrævende mad. Vi spiste hovedret, dansede, pakkede gaver op og spiste risalamande efter de to mindste var blevet puttet. 

Lidt uskarbt billede, men man kan se Thea mellem mig og Jonathan. Hun var VILD med at gå rundt om træet. Både selv som her, eller på armen af mig eller Martin.

Ole syntes også det var virkelig hyggeligt, så vi sang mange sange og tog os god tid rundt om træet.

Thea nød i fulde drag at bedste-fædrene var på besøg - hun ville hellere være hos dem end hos mor eller far. Det var virkelig sødt :-)

Gaveoppakning. Det var mange og gode gaver. 
Her har Jonathan og Fie fået gammeldags game-boy'es, som de blev virkelig glade for - det er jo nærmest et samlerobjekt i dag. I baggrunden kan man se mig og Ole rulle en plakat ud, som Ole fik. Hans hånd er den med arbejdshandsken på - en gave fra bedstefar. Ole var heldigvis meget afslappet omkring det med gaver. Han pakkede en op - blev så begejstret for den at han gik lidt væk og legede med den i noget tid før han kom tilbage og spurgte om der var flere gaver til ham. 

Morgenmad den 25. december. Dejligt med overnattende gæster - så varer julen lidt længere...

Bedstefar er en eftertragtet mand ;-) 

torsdag den 14. januar 2016

Hjem fra pasning

Ole var så træt i dag at han græd det meste af vejen hjem. 
Fordi han ville på legepladsen. 
...Men KUN den legeplads som ligger i Vesterø Havn på Læsø.... 
Og det var jo ligesom lidt svært...

Thea er begyndt at gå mere end hun kravler. Det begyndte hun med i går og mor her synes det er så sødt og hyggeligt :-)

lørdag den 9. januar 2016

fredag den 8. januar 2016

Ole og Thea i tumler i sengen

Ole og Thea på vej op i Oles seng 

Det er et yndet sted at kravle op

Og at lege og tumle rundt :-)

En af de første dage i januar kom Andreas og Amalie forbi en aften ved 7tiden for at hente ting de havde glemt nytårs aften. Ole og Amalie gik straks igang med at lege og Thea ville over til Andreas og have godnathistorie :-)



søndag den 3. januar 2016

December på Martins Telefon

Fie udnytter den ene dag vi havde med sne og bygger en flot snemand :-)

Ole som kong gulerod 

Fie og Ole har fundet julekassen frem

Ole og Thea en morgen i deres dejlige veste strikket af oldemor i Lem 

Glad pige 

Man må finde sig i meget, når man er en populær storebror. 

Og populær storesøster 

Ole med svedbånd
Han synes det er så sejt! 

D.10.december havde Ole børnehavens nisse Pyrus med hjem. Det var et hit. 

Thea flager for Jonathan på hans 14 års fødselsdag, hvor han dog var hos sin mor. 

Vi pynter juletræ! 

Det er hyggeligt og alle hjælper til:-)

Og lige et enkelt billede fra juleaften og gaveoppakning. Tror der kommer flere fra jul og nytår inden længe. Vi holdte begge dele hjemme og begge dele var helt vildt hyggelige og gode aftner..! 

lørdag den 26. december 2015

Lidt fra Martins telefon igen

Familie til mad, bowling og Legeland i Thy


Thea med sutter 


Martin og Thea klar til cykeltur

Thea leger med stolen


Mig og de to barylere 


Vi fik fældet vores store gran i haven. 

Væk. 


Ole og et par lidt store gummistøvler

fredag den 18. december 2015

Theas Dagpleje


Her er Thaes dagpleje. 
Fra højre Naya, Thea, Anja, Malou, Sofie. 
Så det er en ren pige-gruppe...
Og Thea er bare blevet SÅ glad for at være der, så det er bare vildt dejligt! Hun rækker selv ud efter Anja når Martin afleverer hende og er gald og tilfreds når jeg henter hende. Anja er også bare rigtig sød. Endnu en gang har vi været heldige at få en fantastisk dagplejemor! Så det er skønt :-) 

Besøg hos Niels og Katrine

Vi har ofte snakket om det, men det blev først til noget fredag i sidste weekend. Vi kørte op og besøgte Mathias, Katrine og Niels. Det var vildt hyggeligt! De havde lavet aftensmad, så vi spiste og legede og snakkede. Bagefter kørte vi videre op til Bedstefar og Pernille, hvor vi var hele weekenden.

Mathias og Thea 








Sød unge



Ungerne (Thea, Mathias og Ole) hyggede sig sammen og legede med alt det gode legetøj og kiggede på dyr (de har både hund, kat og skildpadde).



fredag den 11. december 2015

Thea leger med kopper mens jeg laver aftensmad

Hun var meget koncentreret og hyggede sig længe med det. Stille dem op. Stable dem og flytte rundt på dem.