tirsdag den 24. juni 2014
mandag den 23. juni 2014
Bedstefar
På vej i toget til Bedstefar. Vi glæder os.
Da Ole så bedstefar på stationen i Espergærde slap han mors hånd og løb hen og gav bedstefar en stor krammer. Han var virkelig glad for at se ham:-)
Telefonen blev lagt væk så dette var det eneste billede der blev taget som jeg kan ligge direkte op.
tirsdag den 17. juni 2014
Fortælle
Idag tirsdag bad jeg Ole om at fortælle far om dyreskuet i lørdags. Helt uden hjælp kunne han fortælle om havetraktorer, plov, kaniner der hoppede og høns. Han er en livlig fortæller:-)
Fed oplevelse i morges inden dagpleje. Stor gul lastbil kom og læssede sand (og andet) af i indkørslen. Det blev der også fortalt meget om i dagplejen, sagde Tina, da jeg hentede.
Vi klædte os ud efter at have læst en bog om nogen der klædte sig ud.
Modellervoks. Utroligt at det holder endnu! En gave fra bedstefar til Jonathan og Annasofie - før Ole blev født!
Og da far kom hjem fyldte han og Ole sandkassen med sand igen:-)
lørdag den 14. juni 2014
Dyreskue
I lørdags var Ole og jeg på dyreskue i Odense med Mimi og Lucas.
Her er Ole på en lille legetraktor, men i virkeligheden var det dyrerne og havetraktorene der var fedest ;-)
Heste der kiggede ud af deres bokse: Ole var lidt bange for dem, men ville gerne ae dem alligevel -når han sad hos mor. Ja, han ville gerne have været henne og hilse på dem alle sammen, hvis det var;-)
Kaniner i bur. Ole sagde de lignede Peanut (vores kanin) og løb rundt og tjekkede at de alle havde vand. Der var en fremme, men han var ikke så interesseret i at ae den. Han ville gerne have givet de andre græs.
Høns og haner. Her blev Ole helt vild glad. Han kunne løbe fra bur til bur og kigge på dem og nogen gange galede hanerne. Helt fantastisk. En høne havde også lagt et æg, og det snakkede vi lidt om.
Køer: stod ikke så man rigtig kunne komme til at snakke med dem, men vi hilste på et skotsk højlands kvæg med langt hår og enorme horn. Lidt farligt, men også spændende.
Grise. Fedt:-) Ole kunne træde et skidt op på hegnet og kigge ind. De kom ikke hen for at snakke, men der var både store og små og de var skønne at se på;-)
Havetraktorer. Stor udstilling med 20 havetraktorer, hvor Lucas og Ole kravlede op på dem og sagde "brummm"-lyde. Han ville nok gerne have haft en med hjem i gul og en i rød;-)
Varm torsdag
Vi spiser vandmelon på en varm dag:
Og skyller broccolien...?
Tærten blev god. Men bagermesteren var nød til at tage over, da lærlingen begyndte at gå mere op i at smage på dejen end at røre i den...
Og broccolien havde utallige små bidemærker - om det var Ole eller den larve der boede deri kan man jo kun gisne om;-)
torsdag den 12. juni 2014
Hygge hos Mathias
I mandags var Ole og jeg på besøg hos Mathias og hans mor. Det var første gang og bare super hyggeligt!
onsdag den 11. juni 2014
Haven og strikke-projekt
Forhaven. Næsten spild af billede, for kunne ikke fange hvor fin den er. Men den er altså rigtig fin nu. Lugede den mens...
...Martin gik og støbte. Der var lige lidt for lidt støbemix, og det endte med at gå ud over Oles sandkasse, der derfor lige for tiden er helt tom..!
lørdag den 7. juni 2014
Zoologisk Have
Zebraerne er bare så flotte. Der er Fie også;-)
Frokost-madpakke-pause
Der er mange gode legepladser...
...som både store og små havde fornøjelse af :-)
Vores tossede abeunger;-)
Jonathan retter op på manglende fotos
Jeg har ikke brugt mit kamera siden sidst - men så opdagede jeg lige at Jonathan har rettet op på den fejl... ;-)
tirsdag den 3. juni 2014
Tur
I søndags cyklede vi 10,4 km til Marslev for at besøge nogen venner. Martin med Ole i cykelstol og mig med tasken med vand og chokoladekiks ;-)
Ja - jeg sidder og cykler i baggrunden. Ved ikke lige hvad mine fjollede ansigtsudtryk et til for;-)
Det var en skøn cykeltur i dejligt vejr og Ole klarede både turen frem og tilbage uden at blive træt af at side i barnestolen (og når det var tæt på hjalp en kiks gevaldigt;-). Også et dejligt besøg hos Alfie, Molly og Ross i Marslev.
I dag tirsdag blev Ole hentet af Annasofie og mig i lad-cyklen (da Fie var hjemme hos mig fordi hun var syg). På vejen hjem i cyklen tog de lidt "selvfies":
Og her til aften tog vi til Højskolevej, hvor mormor passede Ole, mens Martin og jeg tog på kærestetur til Svendborg. Det gik godt - ja både med pasningen og kæresteturen ;-)
Abonner på:
Opslag (Atom)



































