fredag den 20. november 2015

Arbejdsfolk på Højskolevej.

Thea, Ole og jeg tog ned til Mormor fredag til lørdag mens Annasofie holdt pyjamas-fest for 9 piger derhjemme. 
Det var perfekt for Mormor havde netop brug for en arbejdsmand i haven og Ole var klar til at træde til. 
De to arbejdsmænd danner sig lige et overblik over arbejdet. 


I fuld gang med kartoffelopgravningen. 


Der arbejdes og samarbejdes. 

De var ude i ca. 1 1/2 time. Der blev til opgravning af rødbeder ("til den store guldmedalje" som Ole sagde), af selleri og gulerødder ("helt ned til kineserene" igen sagt af Ole), porre og kartofler, samt lidt løg. Dertil hjalp Ole med at skylle noget pil med haveslangen og da de kom ind skyllede Ole gulerødderne mens Mormor lavede mad. 

Fie havde haft en skøn aften derhjemme imens:-)

1 kommentar:

  1. Flot arbejde! Sikke en god arbejdsenergi som den lille frilandsgartner Ole udfører sammen med sin gartnermormor. Actionfyldte billeder! Kys fra Pernille og Bedstefar

    SvarSlet

Her kan du komme med en lille kommentar, hvis du vil - så ved jeg du kigger med ;-)
Hvis du har problemer med at kommentere, så prøv at kommentere som "anonym" og bare skriv dit navn efter kommentaren.