I samme båd
torsdag den 31. marts 2016
onsdag den 30. marts 2016
Kloge ord
Ole og jeg snakkede om kroppen og dens funktioner her den anden dag. Jeg spurgte og han forklarede hvad hænderne var til og øjene, munden og så videre. Vi kom også ind på hvad næseborene er til og Ole forklarede: "Næseborene er til at pille bussemænd"
Så har vi det på plads :-)
tirsdag den 29. marts 2016
tirsdag den 8. marts 2016
Farvel sutter....
Det har længe været under vejs. Egentlig prøvede vi juleaften, men det gik ikke helt efter planen, og det var ikke lige dén aften vi havde lyst at ende med skrig og skrål. Men nu, efter jeg havde fået afleveret min opgave og inden jeg får job, skulle det være.
Ole skulle af med sine sutter.
Han havde faktisk kun en tilbage og så en han havde "arvet" fra Thea.
Men de blev brugt hver eneste aften. Tror ikke han har sovet en nat uden sin sut siden han var en måned gammel. Når vi gav ham sutten om aftenen kunne man se han slappede af - hans øjne svømmende og han blev nem at tage med op i seng. Må være ærlig at både hans mor og far syntes det var lidt synd for ham, at han skulle af med sutterne. (Og måske også for dem selv).
Nå men pga. påvirkning af bid og kæbeparti, var det altså ved at være på høje tide.
Vi havde snakket en del med ham om, at nu skulle han snart af med sutten og det var han faktisk indforstået med. Ugen op til prøvede jeg at føle mig lidt frem til, hvordan han synes afleveringen skulle forgå. Det blev følgende version: Vi gav dem til julemanden ved at hænge dem op på suttetræet her i Odense. Og så kvitterede julemanden med en lille gave.
Sutterne klargjort til endeligt farvel. Ole havde sagt hvad jeg skulle skrive på brevet:
Og det gik rigtig fint. Lige indtil han skulle i seng om aftenen. Han var ked af det en lille times tid. Så blev han rolig men savnede sine sutter meget. "Far, måske var det en dårlig idé, at jeg afleverede mine sutter til julemanden". Og et par dage efter "Jeg glæder mig til jul, for så kommer Julemanden med mine sutter". Vi kommenterede ikke på det - men er glade for at der er længe til jul..!
Lille, store dreng. Han klarer det virkelig flot. Græd kun den første aften men savner dem selvfølgelig stadig her på 4-dagen.
Han fik forresten en politihat af julemanden i gave for sutterne - det havde han ønsket sig. Og den bliver brugt hver dag.
mandag den 7. marts 2016
Her
Sådan så det ud da jeg skrev speciale...
Og sådan så jeg ud da jeg skrev speciale...
I fredags havde Fie en veninde på besøg, og de var med ude og hente Ole og Thea fra pasning:
I weekenden bagte vi pølsebrød og bagefter ordnede Ole opvasken i håndvasken:
Ole leger godt med Dublo i stuen, mens mor og far snakker og får en kop te:
lørdag den 27. februar 2016
Aflevering af speciale!!!
26/02/16. Kl. 10:30. Lige nu sidder jeg i toget på vej mod København med tre eksemplarer af mit speciale trykt (og trygt) i tasken.
Hold nu op det bliver dejligt at få det afleveret - så håber jeg bare at de ikke er alt for strenge i bedømmelsen ;-)
Jeg skal op og forsvare den mundtligt engang i marts. Og så er jeg færdig!
Nå men nok om det. Her får I lige lidt billeder af nogen søde børn :-)
Til fastelavn i børnehaven var Ole klædt ud som Hulk (grøn superhelt), men da vi om søndagen var med Mathias og Ann-Ka til fastelavn i deres fælleshus, blev det en arvet Spiderman dragt.
Thea var klædt ud som Dronning Elsa fra Disney filmen Frost. Hendes røde kinder er dog faktisk bare fordi hun har det varmt og er træt.
Ungerne legede længe med balloner ude på gulvet. Også sammen med alle de andre børn, men de var lige smuttet da jeg fik fundet mit kamera frem ;-)
onsdag den 17. februar 2016
Ole hos Tina
I mandags havde Oles gamle dagplejemor Tina en fridag, og hun ville rigtig gerne have Ole på besøg alene. Så han holdt fri fra børnehave og jeg afleverede ham hos hende kl. 10. Da jeg hentede ham igen kl. 15.15 tænkte jeg, at han ville være klar til at komme hjem - det var ikke helt tilfældet. Han havde hygget sig sådan med Tina, at han på vej hjem i bilen bekendtgjorde: "Jeg elsker KUN Tina!".
De havde taget bussen sammen op til biblioteket, havde spist pomfritter på MC Donald (!) og han havde fået lov købe et lille træsværd (eller en stor trækniv) i SøstreneGrene. Da jeg kom var de hjemme igen og ude og lege i sandkassen.
Tina havde også nydt at "hænge ud" med Ole som hun kaldte det ;-)
Tina havde også nydt at "hænge ud" med Ole som hun kaldte det ;-)
Hvor er det dejligt for Ole at have sådan en sød dagplejemor :-)
I dag er Martin selv taget med alle fire børn(!) op til sin far i Hillerslev. Det er ret sejt.
Jeg er blevet alene hjemme for at skrive mit speciale færdigt. Phu-ha, glæder mig til det bliver færdigt..!
mandag den 15. februar 2016
Billeder fra Martins telefon igen
Martin og Thea nytårsaften
Køkkenet nytårs aften
Ole i fars bukser
Kælketur nede i parken
Ole fandt en god pind
Fie og hendes veninde Naya (ikke på billedet) var også med nede og kælke.
Thea og jeg tog lige en tur sammen
Farfar var her i 4 dage i forbindelse med at Martin fik opereret en åreknude væk. Det var meget hyggeligt og en stor hjælp...!
(Og det går super med Martins ben nu)
Farfar danser en stille dans med Thea
Farfar er med nede og aflevere Ole og læser lige en bog højt
Flere var henne og høre
Ole i arvet pingvin-dragt
Pingvinen Ole
Søde Thea har den lille hund med til at spise morgenmad.
Hun snakker forresten selvfølgelig mere end ga-ga ;-) Hun siger "hej", "nej", "hov", "der", "mam-mam"(mad), "mar-ma"(morgenmad), "mar-mar"(mormor), "gåkke"(dukke), "oje"(øje og øre), "ba"(bad), "gyng-gan"(gynge), "vuf"(hund), "mav"(mave), "øjjj"(ligesom 'wau'), "bau"(bold), "dar-dar"(farfar) og sikkert mere, jeg ikke lige kan huske i skrivende stund. Så siger hun også mange dyrelyde bl.a. vov-vov, muuuh, mæææh, gok-gok, grrrrah, mjau, skraaah-skraaah (som en papagøje) og blop-blop (som en fisk) og så prøver hun at puste som en elefant, men der kommer ikke rigtig lyd med ud;-)
tirsdag den 9. februar 2016
Børn
Status
Herhjemme står det til på følgende måde:
Jonathan.
Jonathan har siden oktober haft en kæreste. Hun hedder Andrea og de går i klasse sammen. Og de er sammen de fleste dage i løbet af ugen. Han går derudover meget op i tøj og er begyndt at designe lidt på det han får købt ved f.eks. at klippe moderne huller i knæene, sy bukserne smalle i læggene og sådan. Ja, så han har altså lært at sy på symaskine!
Annasofie.
Annasofie har været i fjernsynet i dag på TV2 Fyn i forbindelse med at deres skole, Friskolen City Odense har flygtninge-tema, hvor de bl.a. omdanner skolen til en flygtningelejr. Se det på:
www.tv2fyn.dk/artikel/friskole-forvandles-til-flygtningelejr
(Kopier det ind i adressefeltet)
Desuden er hun blevet meget gode veninder med Naya fra hendes klasse, og de bruger også en del tid sammen:-)
Ole:
Sagde da jeg kom og hentede ham i dag: "Mor, jeg løber aldrig", "Jeg drømmer heller aldrig", "Jeg er gået helt i stå". Haha, skøre, søde Ole ;-) Og i går fortalte han at han havde leget pirater med Dexter og Valdemar Jæger i puderummet. Det er ellers meget sjældent han fortæller om, at han har leget en leg med nogen, så det var meget hyggeligt. Og her den anden dag da vi kom hjem efter afhentning, løb han ind i stuen og kom til bage igen "Jeg kysser mit hjem, for jeg elsker det bare så højt" og så gik han ind og kyssede sofaen igen :-)
Thea:
Da jeg hentede i går, var hun for første gang nogen sinde ikke klar til at komme hjem, men skulle lige løbe lidt efter katten Gismo og da jeg ville give hende sko på løb hun ind på legeværelset og fandt en legetøjshund hun ville lege med;-)
Derudover snakker hun en del, og siger ofte "GA-GAAA..!" (Som når en cirkusprinsesse siger "da-daaa" efter et nummer) når hun laver noget hun selv synes er flot (som for eksempel at kravle op på en stol). Så siger hun også "ga-ga" eller "ga-ga-gaa" som betyder "tak for mad" samtidig med at hun "børster" hænderne mod hinanden, som er tegnet for det. Så i kan godt allerede fornemme at hun har et imponerende vokabular, ikk? ;-)
mandag den 8. februar 2016
Thea
Der er fuld gang i Thea lige for tiden. Hun går, snakker, råber, kravler op på ting.
Hun er for det meste glad, men har selvfølgelig også sine pylrede øjeblikke - ofte fra kl. 17-18, faktisk;-)
Hun vil tit have det Ole har - men heldigvis ikke så meget at det er et problem som ikke kan afværges ved at han stikker hende noget ligende (eks. en anden bil)
Abonner på:
Opslag (Atom)































