mandag den 4. juli 2016

Jesperhus Blomsterpark -del 3

Søde Maj-Linn med søde Seija

Verdens bedste Farfar. Her med på noderne med Cap og telefon ;-)


Disse små både kan jeg bl.a. huske fra min barndom og vores ture i Jesperhus Blomsterpark med min kære mormor. 
Jeg kan især huske en gang, hvor Anders sejlede rundt i en og var så glad for det at han ikke ville ind igen... Den ansvarlige for forlystelsen skulle så indfange ham med en lang krog, men det lykkedes Anders flere gange at sejle væk, så den båd-ansvarlige måtte løbe rundt om bassinet og fiske efter ham. 
Jeg kan huske jeg stod ved siden af min mormor og så på og var helt spændt. Stolt fordi min seje lillebror bare smuttede udenom krogen hele tiden. Men også nervøs fordi han jo gjorde noget der virkede lidt forbudt... Han blev indfanget tilsidst og der var ingen sure miner. 
Nå, men her er det Ole, som guidet af Jonathan og Fie fra bredden styrer lidt rundt i det lille bassin. Han syntes det var sjovt, men fangede aldrig helt hvordan man styrede den, så det blev bare en lille kort sejltur. 


Ole og Jonathan graver sammen. Det var vidunderligt som både Jonathan, Annasofie og fætter Mads bare hyggede sig og var med, selvom de nok er noget ældre end den primære målgruppe for parken. 

Silas og den store gravko

Kage-pause :-)

Fortsættes i næste blog-indlæg...





fredag den 1. juli 2016

Guldgraverene - Jesperhus Blomsterpark

Så gik de første guldgravere i gang...
...der blev søgt...
...og fundet...
...guld i massevis..!
...flere guldgravere kom til...
...og nogen var næsten ikke til at stoppe igen... 
(Fætter Mads og Annasofie) 




torsdag den 30. juni 2016

Seijas 1 års fødselsdag og Jesperhus Blomsterpark

De to kusiner spiser is til dessert efter en festlig dag😊
Tillykke kære Seija!

Dagen efter tog vi i Jesperhus Blomsterpark. Maj-Linn og Silas og Seija. Os seks. Og så kom farfar og fætter Mads også derop. Jesper skulle desværre på Hospitalet, så han kunne ikke komme med og vi måtte undvære ham. Vi håber snart der ikke kommer flere komplikationer..!!! 
Nå, men vi havde en dejlig dag:

Vi kigger på kæmpeskildpadder i jungle-zoo'en (man kan se den enes hovede i billedet nederst til højre). 

I det indendørs Legeland, hvor vi var i starten pga. vejret, kom Hugo pludselig forbi. Ole gav ham en krammer og Thea blev bange for ham. 

Hugo Show med Jungledyret Hugo og hans venner. 

Så blev der kørt biler på livet løs og for fulde drøn :-)

Fortsættelse følger...





Alle fire børn

I torsdags passede det lige med at jeg havde både Thea, Fie og Jonathan med ned og hente Ole. De legede på den store ruchebane alle fire. Så hyggeligt at de alle sammen var med og havde det sjovt...! 
 




lørdag den 25. juni 2016

Thea, Ole og mor på legeplads-tur

I tirsdags blev Ole og Thea hjemme fra pasning. Vi gik så en tur på legepladser og havde en rigtig hyggelig dag. 
Her gynger to søde børn

Søde pige, som der snart slet ikke er noget baby over mere. 


Denne dreng bliver altså også bare så stor..! 

torsdag den 23. juni 2016

Sommer i haven

Anton, Mathias, og Ann-Ka på besøg til koldsskål i solen:


Martin har bygget et nyt skur i haven. 


Aftensmad i haven med Lilje på besøg (Fie og Jonathans lillesøster hos deres mor)


Ole og Thea krammer i shorts og sommer


To søde børn. 

Bedstefar og Pernille på besøg med en masse leg med Dublo i haven
Og bedstefar byggede en lille ekstra trappe fra terrassen op til haven. Den blev vel modtaget og indviet. 

søndag den 19. juni 2016

Oles første ridetur

Onkel Andreas + familie i KBH, har en hest som står på Amager Fælled og da vi var over og besøge dem sidste weekend kunne man få en prøve-ride-tur. Og efter lidt overtalelse prøvede Ole en tur på en lille pony, Batman (ikke deres hest). Det var en succes og han var stolt bagefter. 
Martin, Ole, Pony, onkel Andreas. 

Fie, fætter Jens, Ole. 

Thea løb rundt og blev beskidt og hyggede sig. 

Dagen efter -om søndagen- skulle Martin og jeg til bryllup hos en af mine veninder og Karen og Andreas passede alle vores fire børn - og de har jo selv fire. Så otte børn for en dag. Men det gik rigtig fint og de havde været på tur i Rundetårn bl.a. :-)


tirsdag den 14. juni 2016

Karla og Thea hos mormor

Pigerne finder fine sten på gårdspladsen. 
Her giver Karla Thea et par sten


To søde tøser


Ae, ae, Thea


Pigen i prikker 

Der blev hjulpet til i haven og kørt med trillebør 





onsdag den 1. juni 2016

Bedstefar på besøg

Bedstefar var på besøg i går. Det var bare - som det jo plejer - virkelig hyggeligt.
Først spiste vi frokost sammen og så gik vi i haven og plantede en masse blomster, som han havde haft med. Derefter kørte vi op og hentede Thea og Ole. Thea blev meget forbavset da hun så Bedstefar var der i Anjas gang og hun øvede sig gevaldigt i at sige "bedstefar" selvom det langt de fleste gange blev til "farfar". Hvilket fik tankerne tilbage på da Ole var mindre og kaldte ham "bedstefarfar". 
Ole hoppede og hvinede af glæde da han så sin bedstefar og så kørte vi hjem og tilbragte resten af dagen i haven. Rutsche, saftevand, boller, leg, kuglebane af tagrender, kæmpesæbebobler, vandbalonner, bål, gril og aftensmad i haven. 
Fik dog ikke tager nogen billeder.