søndag den 22. marts 2015

Slut på endnu en uge

Thea i en blomstereng:


Ole øver på løbecyklen:

Godt pakket klapvogn på vej hjem fra dagplejen.
Thea ligger i liften, Ole sidder på sædet ovenpå og løbecyklen ligger henover styret. 


Trætte drenge efter en søndag formiddag med gåtur på Fyns Hoved:
Vi havde en skøn tur derud, hvor vi både besteg bjerge, kastede sten i vandet, fandt muslinger, spiste madpakker, hoppede i vandpytter og alt muligt andet:-) Skønt! 

lørdag den 21. marts 2015

Thea og Bedstefar snakker sammen:-)




Mere dåb

Efter den veloverståede gudstjeneste og dåb

Det var en rigtig god oplevelse i kirken 


Børnebordet

Snakken går...

...og maden nydes

Bedstefar ude bagved med ungerne. De havde gang i mange lege og fortællinger om kør, heste og bondemænd. De fejrede bl.a. hestens fødselsdag hørte jeg:-)

Familie

Vi havde en dejlig dag!

Thea hos sin ene oldemor 

fredag den 20. marts 2015

En hel masse Thea

Thea ligger på maven og leger

Det er ikke altid lige sjovt, når tingene ikke vil som man selv vil. 

Her set igennem et hul i legestativet. 

Thea og far nyder den første eftermiddagskaffe i haven. Godt der er varm te til;-)

Thea sover lur - stadig i sin lift. Hun er snart for stor til den...

En aften, hvor Thea ikke ville sove og synes det var træls at skulle ligge der i sin seng kom Ole op og hyggede lidt med hende. Det var et hit. 

Han syntes bl.a. hun skulle prøve mine briller...

Thea med briller og sut. 

Og lige til sidst (et billede uden Thea): Martin igang med at fælde den lille del af vores store grantræ. Det er blevet alt for stort - det skal vi have fældet i år. 


onsdag den 18. marts 2015

Hov.

Fejl i indlægsrækkefølgen. Har lige lagt et indlæg op, "dejlige billeder", men det kom op neden under det med dåben. (Fordi jeg var begyndt at oprette det i torsdags). Nå, men vil bare sige: For nye billeder skal du skrolle ned ;-)

mandag den 16. marts 2015

Lidt fra dåben

Thea bliver døbt i Ryslinge Sognekirke 

Det hele går rigtigt til. 


Fadderne 

Os med præsten

Ole var ikke så interesseret i at stille op til billeder...

...med bedstefar i hånden kunne han overtales. 

Tilsidst lykkedes det dog. Hele familien i kirken. 


torsdag den 12. marts 2015

Dejlige billeder

I får lige en omgang blandede billeder her indtil jeg får fat i flere fra dåben. 
Ole og Silas maler kunst. 

Ole elsker at arbejde!

Ole og Amalie 

Far og Thea 

Thea og Fie på Naturama 

Ole på Naturama klædt ud som moskusokse. 

Mig og Thea 

Ole er glad for sin lillesøster og sin lille kusine:-)

onsdag den 11. marts 2015

Vores dage

Ole på vej hjem fra dagpleje. Han legede at vi boede der på gruset ved Sankt Hans Skole. Tror han leger han ligger i sin seng. 

Lørdag var jeg med Ole og Thea hos Tobias, Amalie, Cecilie og Andreas. Her ser Tobias og Thea hinanden an. 


Ole og Amalie leger virkelig godt sammen for tiden. 
Her klædt ud i fine kjoler:-)


Dejlige glade Thea:-)


lørdag den 7. marts 2015

Igen lidt blandet

Ridder Ole 


Vores to piger


Jonathan med et lille gevir...!


Den søde sherif 

Ole har fået et lille "ritual" med at ae Thea på hver kind og så dutte hende på næsen og så ae hende på håret. Det er rigtig sødt og så sigern han nogen gange "og dut, og hej" når han gør det. Rækkefølgen er ikke altid den samme og hvis jeg får hende flyttet inden han får hende trykket på næsen er det ikke godt nok - så skal jeg lige bukke mig så han lige kan gøre det;-)

Thea er så småt begyndt at ligge an til at grine. Første gang var for snart tre uger siden, da Martin lod som om han spiste hendes hals. "Så går der nok ikke længe inden hun griner rigtigt" tænkte jeg, men det går ikke så hurtigt. Hun har gjort det en gang siden, hvor hun lå på pudslebordet og jeg lavede noget fjollet, men det bliver altid kun til et enkelt "he" fra hende. Hun gjorde det igen her til aften. "He" Det skal nok komme. Grin er dejligt. :-D


onsdag den 4. marts 2015

Long time no see

Vi har ikke haft det helt store overskud er i det lille hjem på det seneste. Det har resulteret i utrolig lidt billeder. 
Nu kan I lige få dem der er:
Ole syg på sofaen (med sine sværd)


Thea på sofaen


Mødregruppe en af de første gange. Fra venstre: Dagmar, Thea, Emmely, Bertram, Nete. Jeg har bare verdens dejligste mødregruppe der. 

Og selvom der ikke er så meget overskud har vi det godt. I går var vi på biblioteket, alle undtagen Jonathan, og det var hyggeligt. Jeg er også igang med en god bog, hvilket er virkelig skønt.