mandag den 18. november 2013

Vesterhavet vol. 2

Populær (Ole, Kirsten, Mie og mormor)



Hyggelæsning med onkel Jesper og fætter Silas



Aftenleg med sjove Silas



Morgenæblespisning med Silas



Morgentur ved Vesterhavet med mor


Det er lidt koldt...


...Men meget skønt



Læser avis på hjemturen




søndag den 17. november 2013

torsdag den 14. november 2013

Oles Onsdag

I dagplejen var de hjemme hos Mathias til fødselsdag:


Hans mor hentede ham kl 14 og så cyklede hele familien i Bolbro svømmehal, hvor der både er baby-basin og stort varmtvands. Det var virkelig skønt og Ole nød det i allerhøjeste grad. Det samme gjorde Jonathan og Fie virkelig:-) og Martín og jeg snakkede om at den lille tur var ligesom at være på en lille ferie... Ole fandt ud af at kravle op på kanten (med hjælp fra mor) og hoppe ned i vandet til mor igen. Det syntes han var mega fedt:-)
Her er lige et par billeder fra omklædningsrummet, hvor Ole gik og legede med armbånd og skabe:


tirsdag den 12. november 2013

Ole elsker værktøj. I dag med fars top-nøgle-sæt:


Og så fandt jeg lige et par billeder på Martins telefon. 
Først et af Ole og farfar fra uge 42, hvor jeg var på feltkursus:

Og så et fra i sandkassen i sommers:

mandag den 11. november 2013

Oles dagpleje

Så har Tina sendt et par billeder på mail fra Oles tid i dagpleje indtilvidere: 

Her er dem han går sammen med: 
Mathias, Smilla, Sandra og Amir. 


Her står Ole i legerummet 


Og her sidder han lige så stille sammen med Mathias og leger: 


Her er de i haven og samle blade sammen:
Bemærk at Ole i virkeligheden bare leger med dukkevognen;-)


Og her kigger Ole ud af legehusvinduet (Amir i baggrunden)


Desuden skal det nævnes at Ole de sidste par dage har sovet 3 timer til middag, så hans mor nåede at blive helt restløs... 
Og her til eftermiddag mens far pudsede pegede Ole på sig selv og sagde "Ole" (med lidt baby-accent ;-) 

søndag den 10. november 2013

Søndag

Ole og far... Kan I se der mangler noget?


Ole kigger forundret på sin far der har klippet skægget af...!!!


Det var forresten nået at blive så langt her inden (her er overskægget dog allerede røget...)


Nå, men ellers en god søndag, med boller til morgenmad, formiddags flytning af Kanin til vinterbur, lækkert frokostbord dækket af Annasofie, samt små gåture i dagens løb - Ole var med ovre og handle to gange og så gik vi også en lille aftentur for han ville så gerne ud. Desuden hjalp både Fie og Ole med at vaske vinduer, så det var fornemt og nu kan vi se ud igen;-)
Til aften fik vi den traditionsrige ribbenssteg i anledningen af at Morten Bisp havde gemt sig i en svinesti og var blevet opdaget fordi grisene havde øffet op... Det var da sådan historien var, var det ikk? Eller var det noget med en and? Det smagte i hvert fald vældig godt;-)

fredag den 8. november 2013

Oles uge


Oles morgenhygge

Og så var mormor lige forbi:
Og vi legede med vendespil. 

Dagpleje er et hit. Tina dagplejemor sendte disse billeder i dag, med hilsen om at de var i skoven, og at Ole elsker det:


Den anden dreng er Amir. 

mandag den 4. november 2013

Søndagshygge

Far og Ole rækler tunge til spejlet:
 Og Ole går tur med cornflakesene i den blå spand:

Håber også I havde en god søndag:-)

fredag den 1. november 2013

Fredag aften

Ole blev afleveret i dagpleje i dag og for første gang var han slet ikk ked af det, men gik bare ind til Tina og vinkede til far. 
Martin og jeg nåede at arbejde lidt (jeg på en opgave og Martin i sit firma) og bygge kaninburet færdigt og køre en tur i ikea og købe udstyr til huset. Vi er trætte af at vores gang er så rodet, så det hjælper indkøbene forhåbentligt til (men kan man egentlig købe mere og så forvente at det roder mindre...?) 
Martin nåede forresten også at save vores i-stormen-faldne-græntræ lid fra hinanden og nu står toppen som et flot lille juletræ på vores fortrappe. Så er vi bare nogen af de der skøre jule-elskere der pynter op en måned for tidligt i år :-P 
Nå, men da jeg hentede Ole, var han glad og tilfreds selvom Tina kunne fortælle at han havde faldet og slået hovedet ind i Smilla (hans yndlings veninde) og havde blødt fra læben og hun havde fået en bule... Så kom vi hjem, og kl. 18 var der fiskefileter til aftensmad og Jonathan og Fie kom over da de sover her i nat. (Deres mor havde et arrangement hun skulle til i aften). (Ja og Martin er også i byen, så det er bare mig og de tre børn) 
Så så det lidt sådan her ud: 
 Med lidt tv inden Ole fik læst godnathistorie og kom op i sin seng.   
Og inden de store kom i seng samlede vi lige et par skoreoler fra ikea og pillede de gamle og en knagerække ned, det var hyggeligt. 
Nu godnat:-)

Lille fætter i Kbh

Vi tog en smuttur til Kbh for at se den lille nye fætter. Og her er han så:

Det er utroligt så lille han er, det glemmer man helt. 
Her Jonathan og fætter:
Og Fie og fætter:

Ole synes han var meget spændende og kravlede op i hans lift da den blev ledig. Her kigger han bare: 
Og ellers legede Ole med sine søde store kusiner: