fredag den 20. september 2013

Ny dagplejemor...

Område pædagogen ringede omkring kl. 9 i dag med en fremragende nyhed. Ole har fået plads hos Tina, hans gæstedagplejemor, som han var glad for, fra på mandag! Vi blev meget glade og meget overraskede. For hun havde faktisk allerede fået tildelt et nyt barn, men heldigvis for os, så sagde det barn nej tak til pladsen så den er nu Oles:-)
Jeg kan fortælle at efter telefonsamtalen havde vi en lille jubelscene herhjemme;-) 
Han er så 5. barn indtil 30/11 hvor den ældste Smilla skal i børnehave, men det er bare fint, og vi glæder os til at få lidt ro og hverdag:-)
Og så lige en genopslag af et billede:
Ole i dagpleje hos Tina

torsdag den 19. september 2013

Ole og ord

I dag lærte Ole at sige "gok gok" ligesom en høne😃 Dyrelyde er noget af det han går meget op i. Han siger også "vov" (hund) og "grrr" (løve/tiger) og "gung-gung" (hest der galoperer). 
Desuden har han sagt "far" for første gang. Det blev til "bar" "bar" "bar". Tre gange sagde han det i søndags mens han gik hen mod sin far med åbne arme. Han har ikk sagt det siden - vi satser på det nok skal komme😉 Og så siger han "mormor" og "mor". Men bruger endnu ikke "mor" for at kalde på mig (der er det bare "Ah-ah" eller lyde i den dur😉) 
Af lyde når han leget siger han "Nnnnøhnnn" når han kører med sine små biler på gulvet og "'op 'op" når han vil sige "hop". "Gyng-gang" siger han ret tydeligt og det lyder så sødt, så vi er tit ude og gynge😜
"Mam-mam" er også en fast del af repertoiret og så er der sikkert noget jeg har glemt... Men nu skal i få dagens billede: 
Ole ved legehuset: 


Og liiige et til:



onsdag den 18. september 2013

Nyklippet



Ole blev klippet her til formiddag i sin mors tv-frisørsalon... 

Sofa

Fie læser højt for mig i sofaen når jeg er lidt træt. Det er hyggeligt:-) 

tirsdag den 10. september 2013

mandag den 2. september 2013

Ungerne danser i sofaen

Der var en musikvideo i fjernsynet og så blev der danset med i sofaen. 

søndag den 1. september 2013

Ole hjælper til med aftensmaden

Martin stod og skrællede kartofler, mens Ole sad på bordet og legede med bil og spiste æble. Han fangede hurtigt at far puttede alle tingene(kartoflerne) op i gryden og så ville han da hjælpe til og lagde sine to ting op i gryden også:-)